Micke och Veronica, The Imitation Gameoch Beck bland julfilmerna på C More

Under december samt i jul- och nyårshelgen bjuder C More på allt från exklusiv Beck-premiär till biosuccéer som Micke och Veronica, The Imitation Game och Tusen bitar. Barnen får träffa favoriter som Legogänget och fåret Shaun. Här presenteras ett urval vinterfilmer, som man från deras premiärdatum på C More streamar när man själv vill.

Martin Beck (Peter Haber) är tillbaka i fyra helt nya filmer om svenskarnas mest älskade polis. Den första, med titeln Gunvald, har världspremiär på nyårsdagen. Läs mer om de exklusiva Beckpremiärerna här! C More erbjuder mer svensk film än någon annan, och på annandag jul är det dags för Micke och Veronica som sågs av över en halv miljon svenskar på bio. David Hellenius och Izabella Scorupco spelar omaka par i Staffan Lindbergs romantiska komedi. Kritikerna hyllade dokumentären Tusen bitar (21/12), Stefan Bergs och Magnus Gerttens porträtt av Björn Afzelius. Amanda Adolfsson fick beröm för sitt ungdomsdrama Unga Sophie Bell (9/12), där Felice Jankell och Hedda Stiernstedt spelar bästa väninnor vars tillvaro plötsligt drastiskt förändras. I norrmannen Morten Tyldums mångfaldigt Oscarsnominerade The Imitation Game (3/1) spelar Benedict Cumberbatch den kodknäckande matematikern Alan Turing. Michael Keaton gestaltar skådespelaren vars superhjälte-paradroll spökar under hans försök till teaterkarriär i Alejandro González Iñárritus Oscarvinnare Birdman (5/12). Timothy Spall har titelrollen i Mr Turner (6/12), Mike Leighs drama om den excentriske konstnären William Turner.

Bill Nighy, Imelda Staunton och Dominic West ses i Matthew Warchus verklighetsbaserade Pride (20/12), där protesterande gruvarbetare oväntat gör gemensam sak med homosexuella aktivister. Admission är Paul Weitz dramakomedi där Tina Fey återser en gammal vän (Paul Rudd) och genom honom kanske också sin bortadopterade son. Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films (12/12) är Mark Hartleys dokumentär om filmbolaget Cannon Films som producerade såväl Chuck Norris-action som Cassavetes-draman.

Bland allt som roar barnen hos C More i jul hittar vi jättesuccén Lego Movie (23/12), ett älskat animerat får i Shaun the Sheep – filmen (2/1), nya museiäventyr i Natt på museet: Gravkammarens hemlighet (Juldagen) och Det regnar köttbullar 2 (Nyårsdagen).

Pressbilder och mer info om filmerna finns här

För mer information kontakta mona.holmquist@cmore.se070-358 2865

• beck
  • micke och veronica
  • the imitation game
  • tusen bitar
  • film
  • lego

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.