#Farangbilden - C More tolkar svenskens bild av Thailand

Paraplydrinkar och kritvita stränder – är det svenskens bild av Thailand? Streamingtjänsten C Mores kommande originalserie Farang med Ola Rapace rör sig istället på svenskparadisets bakgator. Inför seriepremiären presenterar C More #farangbilden, där svenskar kan ge sin bild av Thailand. Bilderna analyseras sedan och man skapar digitalt svenskarnas gemensamma bild av det populära resmålet.

I sportlovstider vallfärdar svenskarna till Thailand - förra året besökte drygt 330 000 av oss landet, vilket gör det till ett av våra mest populära resmål. Streamingtjänsten C More kommer nu att undersöka hur svenskarna ser på Thailand genom att analysera bilder de taggar med #farangbilden på instagram. Med bildinformationen som grund skapar man sedan digitalt en ny, kollektiv Thailandsbild. Med hjälp av en psykolog och en beteendevetare hoppas C More sedan kunna dra slutsatser om den bild av Thailand som svenskarna förmedlar i sociala medier.

C Mores nya originalserie Farang, med Ola Rapace i huvudrollen, visar upp ett Thailand som få har sett.

- Efter succén med Saknad är Farang nästa milstolpe i vår storsatsning på egna originalserier. Trots svenskarnas starka relation till Thailand tror vi att tittarna kommer upptäcka en ny värld i serien. Med #farangbilden vill vi belysa kontrasten mellan de kritvita stränderna och mörka bakgatorna som båda är en del av Thailand, säger Johan Gustafsson, Kommunikationschef på C More.

Insamlingen av svenskarnas favoritbilder av Thailand har redan satt igång, och görs via www.farangbilden.se eller genom att man använder #farangbilden direkt på instagram. C More samlar in bilder till och med den 28 februari, och det går bra att ladda upp eller hashtagga bilder retroaktivt.

OM FARANG
Farang
är en dramathriller där tittaren aldrig kan slappna av. I serien får vi lära känna Rickard (Ola Rapace), som tio år efter en dramatisk flykt från Sverige till Thailand hankar sig fram som småkriminell på Phukets bakgator med skyddad identitet och ett pris på sitt huvud. När Rickards femtonåriga dotter Thyra (Louise Nyvall) ger sig ut på jakt efter sin pappa dras snaran åt ytterligare. De två första avsnitten kan streamas på C More från den 9 mars, och sedan släpps ett avsnitt per vecka. Pressbilder

OM C MORE
Sveriges snabbast växande streamingtjänst C More erbjuder sport, film och serier, bland dem svenska originalserier som Farang och Colin Nutleys Saknad.

För mer information kontakta mona.holmquist@cmore.se 070-358 2865.

• c more series
  • tv-serie
  • farang
  • thailand
  • semester
  • ola rapace
  • #farangbilden
  • farangbilden
  • semesterbild

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.