Premiär för Enhager möter på C More Golf

C More Golf inleder golfåret 2017 med premiär av det nya golfmagasinet Enhager möter, med start på tisdagen den 24 januari klockan 21:00 i C More Golf. I programmet får vi följa idrotts- och näringslivscoachen Kjell Enhager då han under fem tisdagar träffar golfprofiler och kända svenskar för att ta reda på deras hemligheter och vilka detaljer som gör skillnaden. Enhager möter visas på C More Golf, cmore.se och i C Mores app, som finns tillgänglig på de flesta enheter.

Enhager möter kompletterar våra uppskattade sändningar med studio från bland annat PGA-touren, och stärker vår satsning på svensk golf. I programmet får vi bekantat oss med flera svenska profilers och deras karriärer samtidigt som vi får en fördjupning i golfens hemligheter. Kjell har jobbat med flera av världens främsta golfare och har ett fantastiskt sätt att se, lyfta och förbättra detaljerna. Jag är övertygad att flera tittare kommer att tänka i nya banor och prestera ännu bättre efter att ha sett programmet, säger Johan Cederqvist, programchef Sport, C More och TV4-Gruppen.

Under programserien träffar den svenska föreläsaren och idrottscoachen Kjell Enhager flera svenska golfprofiler och tar reda på hemligheterna bakom framgångarna.

– De jag möter i programmet är färgstarka personer som alla har tydliga vanor och system för att prestera. Genom att ställa frågor och utmana deras mönster vill jag upptäcka den hemliga formeln för framgång. De vaksamma tittarna kommer kunna stjäla flera av framgångsrecepten och applicera på sin egen golf och utforska skillnaden som gör skillnaden, säger Kjell Enhager.

Profiler som medverkar i Enhager möter:

• Carin Koch (fd professionell golfare)
  • Anders Eriksson (Galenskaparna och After Shave)
  • Glenn Hysén (Idrottsprofil)
  • Palle Stenberg (VD/grundare Nudie Jeans)
  • Catrin Nilsmark (fd professionell golfare)
  • Fanny Sunesson (golfexpert och fd caddy)
  • Annika Sörenstam (fd professionell golfare)

Redan nu på söndag den 22 januari klockan 20:45 är Kjell Enhager gäst i C More Golf för att prata om programmet. Enhager möter, som består av fem avsnitt, har premiär den 24 januari klockan 21:00 med ett nytt avsnitt varje tisdag kväll i fem veckor framåt och sänds på C More Golf, cmore.se och i C Mores app, som finns tillgänglig på de flesta enheter.

För mer information, kontakta:
Jonathan Stara, Press- och PR-ansvarig, C More Sport, 076-545 40 14, jonathan.stara@cmore.se

Om Kjell Enhager
Kjell Enhager, 58, är en svensk föreläsare och coach, som arbetar med mental träning, ledarutveckling och motivation inom idrott, kultur och näringsliv. Enhager har bland annat arbetat med kända golfprofiler som Nick Faldo, Annika Sörenstam och det svenska damlandslaget, samt idrottsmän inom flera andra sporter, som tennis, ridsport, skidor och handboll. Inom näringslivet har han arbetat med ledningsgrupper och medarbetare på ett hundratal företag, och med ett flertal kulturella organisationer.

Kjell Enhager är före detta professionell golfspelare och arbetar sedan 1977 även som golfinstruktör. År 2009 mottog Enhager Stora talarpriset och under 2015 var han både sommar- och vinterpratare. För mer information, besök: www.enhager.com

Om C More Golf
C More Golf är den första renodlade golfkanalen med egen studio och ett tydligt svenskt fokus som ger en golfupplevelse i absolut världsklass. C More Golf sänder över 1 500 direktsända timmar från världens bästa golftour, The PGA TOUR, med både huvudsändningar svenska kommentatorer och extrasända Featured Groups och Featured Holes från utvalda tävlingar. Utöver PGA-touren direktsänder C More Golf från bland annat PGA TOUR Champions och WEB.com-touren.

• enhager möter
  • annika sörenstam