Robert Kviby utses till CDO på C More och blir ansvarig för den nya SVOD-tjänsten med samma namn

Robert Kviby tar steget till den kombinerade posten som CDO och vice VD för C More. I sin nya roll tar han arbetet med Bonnier Broadcastings samlade SVOD-tjänst C More vidare. ”Vi ska realisera potentialen med streamad video med en enklare, mer lokal och mänsklig tjänst”, säger Robert. Tjänsten förenar dagens C More-utbud av sport, film och serier med ytterligare kvalitetsutbud från bland annat TV4-Gruppen.

Robert Kviby har sedan i våras varit tillförordnad chef för streamingtjänsten inom C More, som blir den samlade SVOD-tjänsten inom Bonnier. I sin nya roll som CDO leder han C Mores fortsatta resa in i den digitala världen. Med ledord såsom personlighet, enkelhet och starkt lokalt fokus ska den nya tjänsten sikta mot att ta en stor bit av tillväxten för betaltjänster inom OTT. Robert blir samtidigt vice VD för företaget C More och kommer ansvara för att utveckla den digitala delen av organisationen. C More går nu in i en transformation från linjärt broadcastingbolag till digital first-bolag, där den samlade SVOD-tjänsten över tid blir huvuderbjudandet.

– Robert är en förnyare och inspiratör med den teknikförståelse som krävs av en CDO. Vårt mål är att C More ska ses som Sveriges mest innovativa underhållningsföretag - då är de mänskliga resurserna viktigare än något annat, säger C Mores VD Manfred Aronsson.

– I och med kraftsamlingen inom Bonnier Broadcasting har C More alla förutsättningar för att verkligen förändra marknaden för SVOD, säger Robert. Det är en ära att få leda det uppdraget.

Carl Bonnier, som sedan tidigare arbetat med OTT och teknikfrågor inom C More, utses samtidigt till CPO för SVOD-tjänsten. Carl skall i sin nya befattning som produktchef bygga upp teamet som jobbar med SVOD-produkten inom C More.

Den nya SVOD-tjänsten C More är en del av ett strategiskt arbete med att sätta ett nytt ekosystem av tjänster på marknaden som även kommer att inkludera AVOD-tjänsten TV4 Play. Det övergripande arbetet leds av Cecilia Beck-Friis, CDO för Bonnier Broadcasting och vice VD för TV4-Gruppen.

För ytterligare information, kontakta:
Robert Kviby, CDO C More, mob 0723 – 263710
Manfred Aronsson, VD C More, mob 0708 - 335574

Pressbild här

–----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• robert kviby
  • carl bonnier
  • c more play
  • manfred aronsson
  • bonnier broadcasting
  • c more entertainment ab

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.