Sanny Lindström ny expert i C Mores Hockeylördag

Före detta Timrå- och Färjestad-spelaren Sanny Lindström tar plats i studion och blir ny profil i C Mores omfattande bevakning av SHL. Sanny meddelade tidigare i år att han lägger skridskorna på hyllan och nu är det alltså klart att han gör Tommy Åström och Petter Rönnquist sällskap i C Mores succéprogram Hockeylördag.

- Jag hade bud från flera håll, men att bli en del av Sveriges bästa och mest omfattande hockeybevakning känns lika spännande och inspirerande som självklart, säger huddingesonen som på sitt twitterkonto beskriver sig som ”före detta hakningskung med en förkärlek för utvisningsbås”.

Johan Cederqvist, Exekutiv producent sport, är mycket nöjd med rekryteringen:

- Sanny är en fantastisk värvning som vi har haft ögonen på länge. Det är tråkigt att han inte fick sluta spela på sina egna villkor, men vi är väldigt glada att han tar klivet från isen direkt in i C More-studion. Han bubblar av idéer och kan med sitt nätverk och sina pinfärska erfarenheter ge en inblick i lagen som är unik. Dessutom är Sanny en lättsam person med glimten i ögat.

Förutom Hockeylördag kommer Sanny Lindström även att vara bisittare i ett antal SHL-matcher, så nu stundar en vardag där hockeybåset byts mot kommentatorsbåset, något som länge varit en framtida dröm:

- Ja, när hockeyn tar slut så har en fortsatt karriär inom tv alltid varit en förhoppning. Så jag ser mycket fram emot att tackla hockeyanalyser i stället för motståndare.

SHL har premiär 14 september på C More.

• ishockey
  • c more sport
  • c more play
  • shl

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden utom Viasat. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.