Senaste säsongen av Game of Thrones bland C Mores aprilserier

Väntan är snart över för alla Game of Thrones-fans, som är vana att se de nyaste avsnitten av sin favoritserie bara timmar efter USA-premiären. Även serierna Turn, Veep, The Red Road och Silicon Valley är tillbaka med pinfärska säsonger på C More, där man förstås streamar avsnitten när man själv önskar.

The Red Road, säsong två       Premiär Långfredag 3 april
Sundance TVs thrillerserieThe Red Road presenterar två motsatta bilder av dagens USA, åskådliggjorda genom konflikten mellan sheriffen Harold Jensen (Martin Henderson) och Phillip Kopus (Jason Momoa), som tillhör landets ursprungsbefolkning. Kopus är nu utsläppt ur fängelset med fotboja, och Lenape-stammen är federalt godkänd vilket gör att Harold måste dämpa ortbornas ilska. Säsong två har sex avsnitt; samma dag som den inleds blir hela säsong ett tillgänglig för streaming.

Game of Thrones, säsong fem       Premiär 13 april
Trailer
HBOs största succéserie är tillbaka! Jon Snow (Kit Harington) försöker balansera viljorna hos vaktstyrkan Night’s Watch och Stannis Baratheon (Stephen Dillane). Cersei (Lena Headey) ämnar behålla makten i King’s Landing, Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) ger sig ut på hemligt uppdrag och Arya (Maisie Williams) söker efter en vän. Tyrion (Peter Dinklage) finner ett kall och Daenerys (Emilia Clarke) inser att kontrollen över Meereen kräver sitt pris. Bland nya medverkande märks Jonathan Pryce och Keisha Castle-Hughes. Säsongen har tio avsnitt.

Silicon Valley, säsong två       Premiär 13 april
Mike Judge
ligger bakom HBOs komediserie om hoppfulla datanördar i teknikens Mecka. Richard (Thomas Middleditch), Erlich (T.J. Miller), Jared (Zach Woods), Gilfoyle (Martin Starr) och Dinesh (Kumail Nanjiani) har slagit igenom, men tillvaron kompliceras av juridiska problem samt lömska planer signerade konkurrenten Gavin Belson (Matt Ross). Säsongen har tio avsnitt.

Veep, säsong fyra         Premiär 13 april
I fjärde säsongen av Armando Iannuccis politikersatir från HBO är Selina Meyer (Julia Louis-Dreyfus) äntligen USAs president, men för hur länge? Rollen har gett Louis-Dreyfus tre Emmy-statyetter på raken, Tony Hale har fått en Emmy för insatsen som Selinas högra hand och i ensemblen ses också Anna Chlumsky, Matt Walsh, Sufe Bradshaw samt Gary Cole. Säsong fyra, som har tio avsnitt, gästas av Hugh Laurie och Patton Oswalt.

Turn, säsong två        Premiär 14 april
AMCs spiondrama utspelar sig på Long Island, ockuperat av britterna under amerikanska frihetskriget. Sedan Abe Woodhull (Jamie Bell) bildade spiongruppen Culper Ring tillsammans med Benjamin (Seth Numrich), Caleb (Daniel Henshall) och Anna (Heather Lind) har kampen för frihet intensifierats, och George Washington (Ian Kahn) ställs nu mot förrädare som äventyrar revolutionens utgång. Säsong två, som har tio avsnitt, inleds med ett dubbelavsnitt samtidigt som hela säsong ett blir tillgänglig för streaming.

Säsongspremiärer i april (fr o m avsnittens premiärdatum streamar man dem när man själv vill):

Säsongspremiär på C More Långfredag 3 april
The Red Road, säsong två (C More Series och C More Series HD 22.00).
När säsong två inleds blir hela säsong ett tillgänglig för streaming.

Säsongspremiärer på C More 13 april
Game of Thrones, säsong fem (C More Series och C More Series HD 21.00).
Silicon Valley, säsong två (C More Series och C More Series HD 22.00).
Veep, säsong fyra (C More Series och C More Series HD 22.30).

Säsongspremiär på C More 14 april
Turn, säsong två (C More Series och C More Series HD 21.00, två avsnitt visas detta datum).
När säsong två inleds blir hela säsong ett tillgänglig för streaming.

För ytterligare information v v kontakta mona.holmquist@cmore.se 070 358 2865

Bilder från Game of Thrones och The Red Road här.
Fler pressbilder finns inom kort här!

• c more play
  • c more series
  • game of thrones
  • veep
  • silicon valley
  • the red road
  • turn
  • hbo
  • amc
  • sundance tv

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden.  C More Entertainment ägs av Bonnier Holding.