Sevärda serier på C More i sommar

C More inleder seriesommaren med en titt på åttiotalets databoom i AMCs Halt and Catch Fire. Vi visar två nya HBO-serier, The Leftovers med Justin Theroux och The Knick med Clive Owen, den senare i regi av Steven Soderbergh.  Vampyrerna tar farväl i sista säsongen av True Blood, och i Falling Skies fortsätter kampen mot utomjordingarna. Samtliga serier kommer till C More tätt inpå USA-premiären, och abonnenterna hittar dem även på C More Play där man tittar på avsnitten när man själv vill.

I AMCs Halt and Catch Fire tänker Joe MacMillan (Lee Pace) lansera en egen förbättrad version av storsäljaren IBM PC. Han anlitar två datasnillen: föredettingen Gordon Clark (Scoot McNairy) och nykomlingen Cameron Howe (Mackenzie Davis). Justin Theroux, Liv Tyler och Christopher Eccleston ses i The Leftovers, där 140 miljoner människor mystiskt försvunnit och lämnat ett gigantiskt tomrum samt en rad frågor efter sig. Damon ”Lost” Lindelof och Oscarnominerade författaren Tom Perrotta ligger bakom denna nya dramaserie från HBO.

I sjunde säsongen av True Blood är problem med smittsamma zombievampyrer ämnet för dagen. Vi återser en sista gång Alexander Skarsgård, Stephen Moyer, Anna Paquin, Joe Manganiello och Bon Temps andra invånare i Alan Balls populära HBO-serie. Tom (Noah Wyle) fortsätter bekämpa fienden från rymden i Steven Spielbergs äventyrsserie från Turner, Falling Skies. Tom och Ann (Moon Bloodgood) har insett att det är något märkligt med dottern Alexis som växer onaturligt snabbt…

I augusti kommer Steven Soderberghs HBO/Cinemax-produktion The Knick till C More. Clive Owen spelar huvudrollen i denna dramaserie om livet på sjukhuset Knickerbocker Hospital i New York år 1900. Engagerade läkare och sköterskor kämpar för att rädda liv i en tid när dödligheten är hög och läkemedlen alltför få. Oscarbelönade Soderbergh regisserar samtliga avsnitt i säsong ett.

Serier med svensk tv-premiär på C More Series och C More Series HD i sommar
  3 juni kl 20.00  Halt and Catch Fire - NY SERIE (USA-premiär 1 juni)
23 juni kl 21.00
True Blood säsong 4 (USA-premiär 22 juni)
25 juni kl 21.00
Falling Skies säsong 4 (USA-premiär 23 juni)
30 juni kl 20.00
The Leftovers - NY SERIE (USA-premiär 29 juni)

9 aug kl 21.00 The Knick - NY SERIE (USA-premiär 8 augusti)

Pressbilder och mer info finns under de röda länkarna! Halt and Catch Fire, True Blood och Falling Skies finns även på Filmnet, en nätbaserad distributör av C Mores utbud av film och serier.

För information om möjlighet till förhandstitt på serierna samt om hur du får presslogin till
C More
Play och Filmnet, kontakta mona.holmquist@cmore.se  070 358 2865

• halt and catch fire
  • true blood
  • falling skies
  • the leftovers
  • the knick
  • hbo
  • amc
  • turner
  • c more play
  • filmnet
  • tv-serie

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.