Spänning, humor och drama i C Mores vårpremiärer

Mad Max, X-Men och utomjordingarna från Independence Day är tillbaka i nya filmer som finns att streama hos C More i vår. Bland nyheterna på filmsidan hittar man också komedier som Entourage, senaste filmen i Ice Age-serien och New York Times-dokumentären Obit. Här presenteras ett urval vårfilmer med sina premiärdatum.

George Miller hyllades för återkomsten med sin fjärde Mad Max-film, Mad Max: Fury Road som finns att streama hos C More nu. Titelrollen spelas av Tom Hardy, som tillfångatas och dras in i ett flyktförsök lett av Imperator Furiosa (Charlize Theron). Bryan Singers X-Men: Apocalypse (21/4) med James McAvoy, Michael Fassbender och Jennifer Lawrence är den nionde X-Men-filmen, där Professor X med anhang försöker stoppa en återuppstånden härskare från förhistoriska Egypten.

Independence Day: Återkomsten (12/5) är uppföljaren till 1990-talets science fiction-succé. De onda utomjordingarna är tillbaka, Roland Emmerich regisserar åter och i rollerna ses Liam Hemsworth, Jeff Goldblum, Bill Pullman samt Sela Ward. I Antoine Fuquas nyinspelning av västernklassikern The Magnificent Seven (5/5) anlitas Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke och Vincent D'Onofrio för att oskadliggöra skurken Bogue (Peter Sarsgaard).

Stjärnan Vincent (Adrian Grenier) vill testa regiyrket i Doug Ellins långfilmsversion av serien Entourage (28/4). Att koleriske Ari (Jeremy Piven) numera basar för en filmstudio är ett plus, medan bångstyriga vännerna Eric, Turtle och Drama (Kevin Connolly, Jerry Ferrara och Kevin Dillon) utgör en hotbild. Magic Mike XXL (19/5) av Gregory Jacobs är uppföljaren till “Magic Mike”, åter med Channing Tatum i titelrollen. Mike driver numera möbelföretag, men blir lockad att hänga med vännerna på ett sista spektakulärt strippframträdande i Miami.

Antoines (Laurent Lafitte) fyrtioårspresent till systern Agathe (Mélanie Laurent), en resa till barndomens pittoreska ö, lockar fram mörka familjehemligheter i François Favrats franska dramathriller Bumerang (25/5). Fernando León de Aranoas spanska dramakomedi A Perfect Day (23/4) kretsar kring ett lik i en brunn under Balkankriget. Några hjälparbetare med Mambrú (Benicio Del Toro) och B (Tim Robbins) i spetsen försöker få upp liket, vilket är lättare sagt än gjort.

I Arild Fröhlichs norska dramakomedi Grand Hotel möter vi den självupptagne, alkoholiserade författaren Axel (Atle Antonsen) som under en vistelse på lyxhotell motvilligt umgås med receptionistens (Vera Vitali) egensinnige tioårige son. Ice Age: Scratattrack (26/5) är det femte animerade äventyret om Manny, Diego, Sid och de andra istidsdjuren. Denna gång leder ekorren Scrats nötjakt till ett scenario som hotar hela deras värld.

Vanessa Goulds dokumentär Obit (10/5) handlar om hur skribenterna på New York Times skapar tidningens dödsrunor. Hur lyckas man sammanfatta en människas liv och gärning i en kort nekrolog?

Pressbilder här  För mer information kontakta Mona Holmquist mona.holmquist@cmore.se070 358 2865.

• ice age
  • x-men