Superettan 2016 i C More och TV4 Sport

Äntligen är det dags. C More och TV4 Sport tar ett nytt tag om Superettan. Hela 120 matcher visas linjärt på TV4 Sport. Samtidigt flyttar ligan in digitalt hos C More där samtliga matcher kommer kunna ses på TV, mobil och surfplattan genom cmore.se och C Mores appar.

– Från och med i år erbjuder vi samtliga matcher från Superettan exklusivt på C More, genom våra appar på CMore.se. Därmed samlar vi all dramatik från Allsvenskan, Superettan, SHL och Hockeyallsvenskan på en plattform, säger Johan Cederqvist, Programchef Sport, C More och TV4-gruppen.

Matcherna i Superettan ramas in med intervjuer och fem minuters uppsnack innan matchstart. I de 120 matcher som sänds linjärt är TV4 Sport också på plats. I årets premiär i Superettan möter Varberg BoIS FC revanschsugna Åtvidabergs FF på lördag den 2 april. På premiärdagen ställs även GAIS mot IK Frej Täby. Bägge matcherna visas på TV4 Sport och på cmore.se och i C Mores appar.

C Mores och TV4 Sports uppställning
Programledare, kommentatorer och reportrar
Peter Backe
Daniel Kristiansson
Lena Sundqvist
Patrik Westberg
Björn Geijer
Anders Fredriksson
Mats Larsson

Expert
Martin Åslund

Sändningsschema för de 16 första omgångarna finns bifogat.All info om Allsvenskan och Superettan samt bilder finns på press.cmore.se/fotboll.

• Fotboll

• tv4 sport
  • fotboll
  • superettan

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.