The Girlfriend Experience och Game of Thrones bland C Mores vårserier

April är en tung seriemånad på C More med premiär på Steven Soderberghs nya serie The Girlfriend Experience samt färska säsonger av Game of Thrones, Veep, Turn och Banshee. Serierna kommer till C More tätt efter sin urpremiär, och efter premiärdatumet streamar man dem när man själv vill.

Riley Keough (som är Elvis Presleys barnbarn) och Mary Lynn Rajskub (”24”) spelar huvudrollerna i The Girlfriend Experience,Steven Soderberghs dramaserie inspirerad av hans film med samma namn. Starz-serien kretsar kring kvinnliga eskorter som utöver intimt umgänge erbjuder kunden en relation av mer seriös natur. Lodge Kerrigan och Amy Seimetz står för manus och regi. Samtliga 13 halvtimmesavsnitt blir tillgängliga för streaming 12 april. På C More Series/C More Series HD visas två nya avsnitt per vecka. Trailer

Senaste säsongen av HBOs jättesuccé Game of Thrones kommer till C More samtidigt som den har USA-premiär. Sist vi mötte dem gick Jon Snow (Kit Harington) ett blodigt öde till mötes, Daenerys (Emilia Clarke) fick nästan sätta livet till och Cersei (Lena Headey) genomled en förödmjukande vandring. I säsong sex återser vi även Peter Dinklage, Nikolaj Coster-Waldau, Sophie Turner, Maisie Williams och Kristofer Hivju. Max von Sydow stiger in i handlingen som den treögda korpen.10 avsnitt, premiär 25 april. Trailer

AMCs spiondrama Turn utspelar sig på Long Island som ockuperas av britterna under amerikanska frihetskriget. Abe Woodhull (Jamie Bell) driver spiongruppen Culper Ring tillsammans med Benjamin (Seth Numrich), Caleb (Daniel Henshall) och Anna (Heather Lind). I säsong tre lockas Benedict Arnold (Owain Yeoman) att börja spionera för britterna. 10 avsnitt, premiär 27 april. Ett par veckor innan säsong tre får premiär blir säsong ett och två tillgängliga för streaming på C More.

Armando Iannuccis hyllade HBO-komediserie Veep är nu inne på säsong fem. Efter den omräkning som pågår kan Selina Meyer (Julia Louis-Dreyfus) förlora presidentposten till Tom James (Hugh Laurie). John Slattery spelar en bankman som intresserar Selina på det privata planet, och vi återser bland andra Tony Hale, Anna Chlumsky, Matt Walsh och Gary Cole. 10 avsnitt, premiär 25 april. Trailer

Det har blivit dags att ta farväl av hålan Banshee, där exfången Lucas Hood (Antony Starr) under tre säsonger uppträtt som sheriff. När sista säsongen av Cinemax actionserie inleds har det gått två år sedan Lucas gav upp sin polisbricka efter en blodig uppgörelse. Nu är han tillbaka i Banshee och involveras i jakten på en seriemördare. Kai Proctor (Ulrich Thomsen) har fått en framträdande position. 8 avsnitt, premiär 2 april.

Snart kommer C Mores första nya vårserier The Night Manager och Hap and Leonard. Läs mer här!

För ytterligare information kontakta mona.holmquist@cmore.se  070 358 2865

Pressbilder från The Girlfriend Experience och Game of Thrones finns här.

• riley keough
  • the girlfriend experience
  • game of thrones
  • tv-serie
  • veep
  • banshee
  • turn
  • amc
  • hbo
  • starz
  • streamingtjänst

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.