The Night Manager och Hap and Leonard är vårens första serienyheter på C More

C More fortsätter att presentera handplockade kvalitetsserier. 22 februari är det dags för The Night Manager med Hugh Laurie och Tom Hiddleston. Denna thrillerserie av Susanne Bier efter John le Carrés bok får innan dess urpremiär på Berlins filmfestival. HBOs Girls är tillbaka med säsong fem 22 februari, och 3 mars kommer Hap and Leonard till C More. James Purefoy, Christina Hendricks och Michael K Williams ses i Sundance TVs thrillerserie, som baseras på en svit böcker med kultstatus. Efter seriernas premiärdatum streamar man dem när man själv vill på C More.

Susanne Bier regisserar Hugh Laurie och Tom Hiddleston i BBCs serie The Night Manager som baseras på John le Carrés bästsäljande spänningsroman (svensk titel ”Nattjänst”). Handlingen kretsar kring Pine (Hiddleston), som är nattportier på ett lyxhotell i Kairo. Under den pågående arabiska våren blir han indragen i en komplicerad spionhärva, och konfronteras med den hänsynslöse vapenhandlaren Roper (Laurie). The Night Manager premiärvisas under årets upplaga av filmfestivalen i Berlin, med Bier och hennes stjärnor på plats. Åtta avsnitt, premiär 22 februari. Serien visas inte på C Mores tv-kanaler.     Pressfoton      Trailer

Joe R. Lansdales böcker om Hap och Leonard har kultstatus sedan länge. Nu är det dags för det omaka kompisparet att få en egen tv-serie, där de visar upp en enad fajtfront mot kriminella i Texashålan LaBorde. Hap (James Purefoy) har suttit i fängelse för vapenvägran och har ett komplicerat förhållande till exhustrun Trudy (Christina Hendricks, Joan i ”Mad Men”). Leonard (Michael K Williams, Omar i "The Wire”) är en homosexuell Vietnamveteran med kort stubin. Hap and Leonard är skapad för Sundance TV av Nick Damici och Jim Mickle. Sex avsnitt, premiär 3 mars.      Pressfoton       Trailer

HBOs serie Girls har gjort skaparen och huvudrollsinnehavaren Lena Dunham till namnet på allas läppar. I säsong fem har Dunhams alter egoHannah lagt författarkarriären på hyllan för att satsa på läraryrket och kärlekslivet. Marnie (Allison Williams) planerar sitt bröllop med Desi in i minsta detalj, medan Jessa (Jemima Kirke) försöker få ordning på tillvaron och jobbar på en karriär som terapeut. Shoshanna (Zosia Mamet) trivs med livet i Japan där hon har en flirt med sin chef. Tio avsnitt, premiär 22 februari.      Pressfoton      Trailer

För mer information kontakta Mona Holmquist, mona.holmquist@cmore.se 070-358 2865

• tv-serie
  • the night manager
  • hap and leonard
  • hugh laurie
  • christina hendricks
  • tom hiddleston
  • james purefoy
  • michael k williams

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.