True Blood och Falling Skies är tillbaka i juni

C Mores abonnenter är vana vid att serveras fräscha serieavsnitt året runt; på sommaren brukar vampyrer och utomjordingar bidra till underhållningen. Vi återvänder till Bon Temps för en sista säsong med True Blood-gänget, och fortsätter att följa kampen mot inkräktare från rymden i Falling Skies. Avsnitten kommer till C More tätt efter USA-premiären och ses förstås även på C More Play där man kan titta på dem när man själv vill. Serierna finns dessutom på Filmnet.se*

Det är dags för sjunde och sista säsongen av Alan Balls HBO-serie True Blood, baserad på Charlaine Harris böcker. Några av våra mer eller mindre mänskliga vänner kommer att gå grymma öden till mötes, medan andra lurar döden och kanhända landar i lyckliga relationer därtill. Förra säsongen bildade Bon Temps vampyrer en skakig pakt med samhällets mänskliga invånare. Borgmästaren Sam (Sam Trammell), som väntar barn med Nicole (Jurnee Smollett-Bell), presenterar tillsammans med Bill (Stephen Moyer) en plan: människor och vampyrer ska leva ihop monogamt för att undvika det dödliga Hep-V-viruset. Men smittsamma zombievampyrer planerar att dyka upp under en kommande mingelkväll på Bellefleurs.  Sookie (Golden Globe-belönade Anna Paquin) är numera ihop med Alcide (Joe Manganiello) och vi återser Alexander Skarsgård som Eric, samt  Ryan Kwanten, Rutina Wesley, Nelsan Ellis, Carrie Preston, Chris Bauer, Deborah Ann Woll och Kristin Bauer van Straten. Säsong sju, som kommer till C More dagen efter USA-premiären, består av tio avsnitt.

Säsong fyra av Turner-serien Falling Skies får premiär på C More ett par dagar efter att den börjar visas i USA. När vi senast träffade frihetskämpen Tom Mason (Noah Wyle) hade han just återförenats med sin hustru, läkaren Ann (Moon Bloodgood), och upptäckt att deras dotter Alexis vuxit flera storlekar på bara ett par månader. Nu är hon fullvuxen, spelad av Scarlett Byrne (”Harry Potter och dödsrelikerna”).  Vad är denna mystiska flickas koppling till utomjordingarna?  I säsong tre tog människorna i Charleston motvilligt emot hjälp från Volm, de nya främmande varelser som lovade dem ett hemligt vapen att besegra Espheni med. Men frågan är om Volm har ärliga avsikter?  Espheni sprider skräck genom att förslava människobarn och nu attackerar de med aldrig tidigare sedd brutalitet…

Amblin Television och Steven Spielberg producerar Falling Skies, och ny showrunner är David Eick (”Battlestar Galactica”).  I övriga roller ser vi bland andra Will Patton, Colin Cunningham, Drew Roy, Connor Jessup, Maxim Knight, Sarah Carter, Seychelle Gabriel, Mpho Koaho samt Doug Jones. Säsong fyra har elva avsnitt.

True Blood säsong 7 har svensk tv-premiär på C More Series och C More series HD 23 juni 21.00 Pressbilder
Falling Skies säsong 4 har svensk tv-premiär på C More Series och C More series HD 25 juni kl 21.00 Pressbilder

För ytterligare information: mona.holmquist@cmore.se 070 3582865

*Filmnet är en nätbaserad distributör av C Mores utbud av film och serier.

• true blood
  • falling skies
  • hbo
  • c more series
  • c more play
  • filmnet
  • turner
  • alexander skarsgård

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.