CaCharge presenterar kostnadseffektiv elbilsladdning på Styrelsemässan

CaCharge välkomnar alla typer av elbilar och deltar på Styrelsemässan på Hotell Sheraton i Stockholm den 8 mars. Under 2018 förväntas tillväxten av elbilar stiga drastiskt vilket ställer krav på att allt fler bostadsrättsföreningar behöver uppgradera sina parkeringsplatser till laddplatser. CaCharge är med som enda representant från branschen, och ser fram emot att berätta om hur föreningar på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt kan framtidssäkra sina parkeringsplatser.

Att ladda bilen hemma över natten är den mest klimatsmarta och lämpliga platsen. För att ladda flera bilar samtidigt, då elnätet är under hård belastning, krävs effektbalansering. CaCharge har tagit fram en lösning för detta som hanterar laddning för ett större antal bilar till en låg investering. Med vårt laddsystem och uppkopplade laddboxar kan vi mäta, styra och optimera strömförbrukningen mellan flera bilar och därmed förhindra investeringar i förstärkt elkapacitet till fastigheten.

Var: Hotell Sheraton, Tegelbacken 6

När: Den 8 mars, kl. 14:00-19:00

Länk till eventet: http://styrelsemassan.se/massor/styrelsemassan-i-stockholm

För mer information om kostnadseffektiv laddning, kika på www.cacharge.com