Pressmeddelande -

CaCharge och Next Green tecknar samarbetsavtal – Räknar med 35 - 40 gemensamma projekt under 2020

Next Green kommer att sälja CaCharges produkter och tjänster i egna och andra leverantörers laddboxar. Sedan årsskiftet har samarbetet resulterat i fyra gemensamma projekt i kontorsfastigheter och flerbostadshus.

– Det här är en del av CaCharges strategi att växa tillsammans med samarbetspartners som delar vår vision, säger CaCharges vd Kurt Högnelid.

– Både CaCharge och Next Green är bolag i stark tillväxt som vill erövra marknaden. CaCharge har en unik produkt medan Next Green har starka kanaler till kunder, fortsätter CaCharges vd Kurt Högnelid.

– Det faktum att vi kan placera CaCharges tjänster i egna och andra leverantörs laddboxar gör CaCharge och Next Green till en perfekt match. Effekthantering, som gör det möjligt att ladda många bilar, och en färdig produkt med alla tjänster i en helhet betyder att potentialen är stor, säger Next Greens vdPaul Eriksson.

Next Green och CaCharge räknar med mellan 35 och 40 gemensamma projekt under 2020.

• Ekonomi, finans

CaCharge elbilsladdning, med laddbox, tjänster och drift i en lösning, är optimerad för fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner som administrationsfritt vill erbjuda många laddplatser. CaCharges effektstyrning jämnar ut effekttoppar och kapar kostnader. CaCharge grundades 2015 av IT-entreprenörerna och affärsutvecklarna Kurt Högnelid, Louise Kierkegaard och Tomas Öquist.

Läs mer om oss på:

www.cacharge.com

Charlotta Wennerström Nobel

Presskontakt PR/Marknadskommunikatör Marknadsföring, kommunikation och PR +46 708 60 95 90