PLAY HOTEL FRÅN CADO

PLAY HOTEL

Den första våningslekplatsen för barn i alla åldrar har öppnats!

"Play hotel" står framför supermarket Carrefour i Amiens, Frankrike. Här kan barnen uppleva en spännande stund medan föräldrarna handlar.

Lekplatsen är fylld med utmaningar och består av flera våningar. Dessa är uppbyggda efter ålder. Så de små kan leka på bottenvåningen, medan äldre barn kan vara på de övre våningarna. Ju högre upp desto mer avancerad utrustning.

En annan fördel med den stapelbara lekplatsen är att den kan placeras på mindre ytor. Dessutom är "play hotel" modulärt byggt, vilket gör att modulerna kan flyttas enkelt och snabbt (inom en dag) till en annan plats. Den här lekplatsen är väldigt flexibel i bruk!

Play Hotel är tillverkat av 100% återanvändbara material.

Lekplatsens design bygger på stapelbara (lego©) block. Ett beprövat koncept som IJslander har förvandlat till transparenta, stapelbara "behållare" fulla av lekmöjligheter. Alla block innehåller olika lekvärden. Till exempel kan barn koppla av i ett block medan de kan klättra eller leker interaktivt i ett annat. Blocken är utrustade med fasta nät, spaljéer och rostfria stålplattor för att säkerställa de lekande barnens säkerhet. På grund av den genomskinliga utformning har man bra uppsikt över barnen

Just denna lekplats har designats och utvecklats tillsammans med Pro Urbai Frankrike. Hela lekplatsen har anpassats helt efter kundens önskemål.

Lekplatsen är idealisk för campingplatser, semesterparker, köpcentra, skolor och nöjesparker. Men lekplatsen passar lika bra på ett torg mitt i staden.

Vill du ha mer information om denna lekplats och hur kan vi anpassa den till dig? Ring oss på: 040-45 23 00 eller maila till: mail@cado.se