CAPIO UK – fyra nya sjukhus kör COSMIC

Knappt har dammet lagt sig efter vår lansering av Cambio COSMIC i Storbritannien förrän det är dags igen.

Nu fortsätter vi med att förbättra den engelska vården genom att förse 23 av vårdföretagets Capios privatkliniker med en skräddarsydd version av Cambio COSMIC. Första piloten installerades i juli i år och redan körs systemet av fyra sjukhus från Colchester i öst till Yorkshire i norr. Nyligen tryckte även Mt Stuart och Duchy Hospital i västra England på startknappen och är nu i full drift.

Cambios samarbete med Capio i UK har kännetecknats av hårt arbete, samförstånd och tydliga målsättningar. Projektgruppen har trots komplexa kravspecifikationer lyckats med att definiera, bygga och säkerställa en helt unik skräddarsydd version av Cambio COSMIC. Ett stort grattis till alla inblandade säger vi på Cambio! Tillsammans med vårdpersonalen, våra programmerare och gänget på Capio kan vi nu stolt fortsätta med lanseringen av Cambio COSMIC inom den privata sjukvården i Storbritannien.

För mer information kontakta:
Johan Thorwid, Senior Vice President Sales

• capio