Förstärkning på ledningsnivå

Cambio Healthcare Systems förstärker sin ledningsorganisation med två nya medarbetare; Kristina Olsson och Peter Cornelius. Genom nyrekryteringen breddar företaget sin kompetens för att bättre kunna möta kundernas framtida behov.

Kristina Olsson är ansvarig för Cambios konsultorganisation och har anställts för att bygga ut och förstärka företagets rådgivande och stödjande verksamhet.

– Hälso- och sjukvården vill allt oftare ha stöd vid implementering. Många efterfrågar också hjälp för att få vårdprocesser och IT-system att samverka optimalt. Genom att Cambio nu skapar en intern internationell konsultorganisation får företaget större möjligheter att erbjuda kunderna dessa tjänster, säger Kristina Olsson.

Ett tätt samarbete
Kristina Olsson är civilingenjör med inriktning på teknisk fysik och har under flera år arbetat med system- och affärsutveckling på Accenture. Hon har även varit verksam vid mjukvarubolaget Syncron International där hon ansvarade för företagets globala konsultorganisation. Närmast kommer Kristina Olsson från en tjänst som utvecklingschef på ICA Sverige AB.

– Jag har lärt mig hur viktigt det är att jobba processorienterat och nära kunderna och dessa erfarenheter kommer jag att ha nytta av på Cambio. Välfungerande IT-stöd i hälso- och sjukvården bygger på ett nära samarbete mellan leverantör och användare, säger hon.

Nya tankar och idéer
Medan Kristina Olssons fokus ligger på Cambios rådgivande verksamhet har Peter Cornelius rekryterats för att ansvara för utvecklingen av vårdinformationssystemet Cambio COSMIC.

– Mitt uppdrag är att ta Cambios produktportfölj in i framtiden. Det centrala för mig är att driva förändringar i harmoni med både processer och personal. Jag har lång erfarenhet av produktutveckling i olika bolag och jag tror att jag kan bidra med nya tankar och idéer, säger han.

Peter Cornelius är civilingenjör i industriell ekonomi. Han har tidigare arbetat som utvecklingsdirektör på IFS som är en global leverantör av affärssystem. Peter Cornelius har även varit verksam vid Lawson Software Inc i olika roller, bland annat som chef för företagets globala utvecklingsorganisation inom applikationsområdet.

Komplex verksamhet
Den största utmaningen som Peter Cornelius ser framför sig i sitt nya jobb är att lära sig sjukvårdens processer och nomenklaturer.

– Sjukvården inger respekt. Det är en komplex verksamhet med mycket höga krav på de IT-system som ska stödja processerna. Det är också ett område som många av oss känner ett starkt engagemang för, säger Peter Cornelius.

Kontaktuppgifter:
Kristina Olsson
Leveranschef
Mobil: +46 72-701 75 85
e-post: kristina.olsson@cambio.se

Peter Cornelius
Produktutvecklingschef
Mobil: +46 76 525 1018
e-post: peter.cornelius@cambio.se

• patientjournalsystem
  • journalsystem
  • it-stöd
  • cosmic

Cambio grundades 1993 och har sedan dess levererat omfattande IT-lösningar för hälso- och sjukvårdsorganisationer. Idag är Cambio ett e-hälsoföretag som erbjuder smarta, pålitliga och användarvänliga lösningar för att förbättra sjukvård och patientsäkerhet, med en marknadsledande ställning i Norden och en närvaro Storbritannien som innefattar mer än 100 000 användare. Cambio strävar efter att förbättra sjukvård och patientsäkerhet.