Jan E. Larsson ny försäljnings- och marknadsdirektör på Cambio Healthcare Systems

Cambio Healthcare Systems går in i en expansiv fas och förstärker organisationen och ledning med Jan E. Larsson som försäljnings- och marknadsdirektör. Han kommer att ha sin bas i Stockholm men svarar för företagets totala försäljning och marknadskommunikation i Norden och Storbritannien.

Jan E. Larsson, kommer närmast från tjänsten som Vice President på Mawell Group. Han har varit verksam i IT-branschen de senaste 20 åren, varav tio år inom finans och offentlig sektor, samt de senaste tio åren inom hälso- och sjukvårds-IT i Norden i olika ledarroller. Uppdraget som styrelseledamot i Swedish Medtech sedan 2006 har också bidragit till en djup förståelse för branschen.

– Vi är stolta och glada över att välkomna Jan E. Larsson med sin gedigna bakgrund till Cambio och vi delar hans entusiasm för utveckling och möjligheter inom e-hälsoområdet. Cambio är marknadsledande i Norden och vi kommer att fokusera ännu mer på expansion i Norden åren framöver. Då kommer Jan E. Larssons erfarenheter från den Nordiska e-hälsomarknaden tillsammans med hans omfattande nätverk och affärsutvecklingsförmåga mer än väl till pass, säger Tomas Mora Morrison, VD på Cambio Healthcare Systems.

För ytterligare information kontakta.
Johan Thorwid, Chief Product Officer, Cambio Healthcare Systems
e-post: johan.thorwid@cambio.se

Om Cambio Healthcare Systems
Cambio Healthcare Systems utvecklar och levererar IT-system till landsting, regioner samt privata hälso- och sjukvårdsorganisationer i Sverige, Danmark och Storbritannien. Företaget grundades 1993 och har sedan dess drivit utvecklingen av e-hälsa på den nordiska marknaden och är idag en etablerad marknadsledare. E-hälsosystemet Cambio COSMIC har idag mer än 85 000 användare.

Tomas Mora-Morrison är VD för företaget som har över 300 anställda och kontor i Linköping, Stockholm, Reading, Colombo och Århus.

Våren 2012 blev riskkapitalbolaget Valedo delägare i Cambio Healthcare Systems. Före detta statsminister och partiledare Göran Persson, numera JKL-konsult och jordbrukare, arbetar med Valedo och har valts till styrelseordförande i Cambio Healthcare Systems.

• tomas mora-morrison
  • jan e. larsson