AMERIKANERNA SOM FÖREDRAR DEN NYA AMERIKANSKA DRÖMMEN.

I USA är tron på individens förmåga att förändra den rådande religionen som står över partipolitisk påverkan eller bindande klimatavtal. Samtidigt som vi ser få framsteg på den miljöpolitiska agendan lyckas ändå amerikanarna hålla sig i toppen vad gäller innovationer, miljöteknik, uppfinningsrikedom och lösningar på globala problem.
I nya numret av Camino har chefredaktör Johanna Stål besökt världens största tillfälliga ökenstad Black Rock City och festivalen Burning Man för att hitta kärnan i alternativkulturens USA. Vi har dessutom tittat på en bilstad som växer på nytt sätt, besökt Texas skrotnisse och mött designaktivisterna som skapar parker av parkeringsplatser. Dessutom frågar vi oss om amerikaner kan cykla?
– Detta nummer är en hyllning till alla de krafter som finns i USA som försöker förbättra och utveckla, som ser en annan amerikansk dröm än den som exporterats världen över och som sammanfattas ”större, snabbare, mer”, skriver Johanna Stål i ledaren.

Läs mer i Camino 25 samt på Caminomagasin.se. Camino finns att köpa på Pressbyråer runt om i hela landet. Vill du ha ett recensionsexemplar hör av dig till Johanna.

Kontakt:
Chefredaktör Johanna Stål, 070-4086936, johanna@caminomagasin.se