Hett i Almedalen: Så ställer vi om finanssektorn!

Missa inte detta samtal i Almedalen om hur finansaktörer kan bidra till lösningar på miljö- och samhällsproblem istället för att skapa oro på marknaderna. Och hur de goda exemplen kan bli norm istället för undantag hos de stora aktörerna. Medverkar gör representanter från Ekobanken, Global Utmaning, SPP/Storebrand och Oikocredit Sverige.

Är omställning i finansvärlden möjlig?
Sedan finanskrisens briserande 2008 så har den finansiella sektorn varit i strålkastarljuset för världens utveckling. Är det möjligt att förnya finanssektorn och få bort de för samhället destruktiva dragen? Hur kan finansaktörer istället bidra till lösningar på miljö- och samhällsproblem? Och vad krävs för att de goda exempel som finns inte blir undantag utan norm hos de stora finansinstitutionerna?

Plats/Tid:
S:t Drottens Kyrkoruin, S:t Drottensgatan 10 kl 14.30-16.00, tisdag 2:e juli

Medverkande:
Kristoffer Lüthi, vice VD Ekobanken
Kristina Persson, ordförande Global Utmaning
Jonas Ahlén, portföljförvaltare, hållbara investeringar SPP/Storebrand
Cecilia Näsman, VD Oikocredit Sverige
Moderator: Ingemar Tigerberg, redaktör Camino

Seminariet är en del av Camino LIVE Almedalen som arrangeras av Camino och Ekobanken genom Social Venture Network, tisdag den 2:e juli kl 8.00-16.00. Se hela programmet här:

Caminos hemsida

Event på Facebook