Hett i Almedalen: Ungdomar löser hållbarhetsutmaningar!

100 ungdomar har fått chansen att tillsammans med forskare, politiker och näringslivsrepresentanter vara med och ta fram ideér och lösningar på företags och organisationers hållbarhetsutmaningar. I Almedalen får du höra vad de kom fram till.

Hur hittar ni lösningar på era hållbarhetsutmaningar?
Möt arrangörer, deltagare och casepartners till The Meeting Point, en ny kreativ metod som samlar deltagare från alla delar av den framåtblickande världen – forskning, media, design, populärkultur, politik och näringsliv – för att utbyta erfarenheter och ta fram idéer till lösningar på företags och organisationers hållbarhetsutmaningar. Samtidigt ger den ungdomar möjlighet att utöva verkligt inflytande över några av sina viktigaste framtidsfrågor.

Plats & Tid
S:t Drottens Kyrkoruin, S:t Drottensgatan 10, tis 2:e juli kl 12.00-13.00

Medverkande:
Marcus Lind, Event manager TMP13
Emma Victoria Nilsson, processansvarig TMP13 & Kaospilot
Mosa Alasaly,  TMP13
2 unga deltagare, TBA
Casepartner, TBA

Seminariet är en del av Camino LIVE Almedalen som arrangeras av Camino och Ekobanken genom Social Venture Network tisdagen den 2:e juli kl 08.00-16.00. Fullständigt program hittar du här:

Caminos hemsida
Event på Facebook