HUR ÄR DET STÄLLT MED VÅR SMAK?

Vad är egentligen god smak? Vi blir dagligen i pumpade information som talar om för oss vad vi ska tycka, hur vi ska se ut och vad vi ska äta. Men finns det egentligen någon hållbar smak? I ett nytt nummer av Camino undersöker vi olika aspekter av god smak. Vi besöker en biodynamisk bonde i Ytterjärna som tycker att biodynamiskt är godare. Dessutom tittar vi närmare på framgångskonceptet Saltå Kvarn. I ett smaktest på ekologiska och rättvist producerade viner låter vi några av våra läsare testa för att sedan låta experter uttala sig om resultaten. Det visar sig oftast vara så att de billigare vinerna får bättre betyg än de dyrare!

Camino är Sveriges första och bredaste magasin för en hållbar livsstil. Camino lanserades i april 2007 och har hittills utkommit med 10 nummer. I november 2007 vann de Trendpriset och tidigare var nominerade till årets nykomling av Sveriges tidskrifter. I februari 2009 utsågs Caminos chefredaktör Johanna Stål till en av Sveriges 49 miljömäktigaste personer och i mars vann magasinet Naturskyddsföreningens pris Kaprifolpriset. Just nu är de även nominerade till Årets Kooperativ, i en tävling som ännu ej är avgjord.

Camino ges ut av den ekonomiska föreningen getaware som består av tidningens fyra medarbetare. Redaktionen består av chefredaktör Johanna Stål, AD Tobias Jansson, marknadsansvarig Caroline Petersson och webbredaktör Ingemar Gustafsson.

För pressbilder se: www.caminomagasin.se/om-camino/press

För mer information och kontakt:

Johanna Stål, 070-4086936

johanna@caminomagasin.se