Kollaps eller teknopia?

Vilken väg väljer världen på det stora miljötoppmötet "Earth Summit", i Rio, som startar inom kort? Och vilken linje väljer miljörörelsen att driva? Är det en framtid av kollaps, förenkling och småskalighet eller snarare teknikens utopi? Läs om splittringen inom miljörörelsen i Caminos sommarnummer som nu finns i butik. Medverkar gör författarna och debattörerna David Jonstad och Mark Lynas, vars vägar tog helt olika riktiningar för något år sedan.

Dessutom berättar modeikonen Vivienne Westwood om hur hon håller ilskan levande, ex-ekoterroristen Fernando Gabeira tackar Sverige för att han startade Brasiliens första miljöparti, Henrik Wallgren bygger en stor vindvagn som ska segla över USAs vidder och Sébastian Boudet missionerar om bra mjöl.

Om Camino
Utforskar nya vägar

Camino är ett mediaföretag som sprider berättelser om en grönare, godare och skönare framtid. Vägen dit kantas av engagerade människor med smarta idéeroch handlingskraft.

Magasinet Camino belyser kreativa individer, grupper, produkter och tjänster som bidrar till en hållbar utveckling, och som främjar medvetenhet och reflektion kring våra livsstilsval. I magasinet undersöks även relationerna mellan konsumtion, tid, lycka och meningsfullhet. Varje nummer har ett tema som präglar innehållet, från globala till individuella frågor.

Camino tillhör ingen stor mediekoncern. Integritet och självständighet är ledord vid magasinets produktion.

Besök Caminomagasin.se för bilder och kontakta chefredaktör Johanna Stål på johanna@caminomagasin.se, 070-4086936 för frågor och intervjuer.

• Företagande, allmänt