Västsveriges samhällsentreprenörer prisas

Ett lysande föredöme för samhällsentreprenörskap som bidrar till en bättre värld. Så lyder motiveringen från CSR i Västsverige som idag delar ut pris till Göteborgsbaserade Camino.

CSR Västsverige delar för första gången ut ett pris  för att uppmuntra ansvarstagande i tiden. Syftet är att belöna och möjliggöra idéer, lösningar och verktyg som stärker förutsättningarna för många att ta större samhällsansvar - lokalt eller globalt - på lång sikt och brett i samhället. Livsstilsmagasinet Camino är ensam vinnare av årets pris och tar emot det idag vid den årliga konferensen CSR Forum på Handelshögskolan i Göteborg.  Tobias Jansson, en av tre grundare, finns på plats kl 15.15 för tacktal och presentation av företagets drygt tre-åriga histora.

Hela motiveringen lyder:

"Camino är ett lysande föredöme för samhällsentreprenörskap som bidrar till en bättre värld. Genom uppfinningsrikedom och byggandet av nätverket Caminovännerna har långsiktighet skapats, där ekonomisk stabilitet går hand i hand med syftet att kommunicera frågor kring en mer hållbar livsstil."

Om CSR i Väst
CSR Västsverige är en ideell förening bildad 2008. Unikt för CSR Västsverige är den medvetna betoningen av att detta är frågor för alla typer av arbetsgivare, offentliga, privata, idéburna -  stora som små.
www.csrvastsverige.se

Om Camino

Det går att förena ett medvetet tänkande med det goda i livet. Camino visar möjligheterna till en livsstil som både du och din omvärld tjänar på, genom inspiration och reflektion. Bakom Camino står Getware ekonomisk förening, ett företag som syftar till att inspirera människor, företag och organisationer till att göra mer hållbara val.

Camino utsågs för några månader sedan även till "Årets Kooperativ" i Göteborg och har gått vidare som en av fem finalister till den nationella utmärkelsen med samma namn. Vinnare utses i november av Coopmanion.

Presskontakt: Johanna Stål

johanna@caminomagasin.se, 070-4086936

Pressbild Caminoredaktionen: http://www.caminomagasin.se/files/camino_redaktionen1.jpg

Pressbild övrigt: www.caminomagasin.se/om-camino/press