Campus Åre goes Vildmarksmässan i Stockholm

Campus Åre finns på Vildmarksmässan den 11- 14 mars. Bland hundratalet utställare och 25 000 äventyrssökande mässbesökare hoppas man kunna inspirera många att söka sig till Åre för utbildning.

- Vi har goda erfarenheter av mässan berättar Sture Karlsson från Campus Åre. Vi har medverkat tidigare och träffar många blivande studenter här, våra utbildningar inom äventyr, event och turism intresserar många av mässans besökare. Dessutom lockas många av att få flytta upp och bosätta sig i Åres fina natur.

Under mässan kommer personal och studenter från Åre att finnas på plats med broschyrer informationsmaterial för de universitets och yrkeshögskoleutbildningar som sökas inför hösten.

Outdoor & Adventure Management är en två årig universitetsutbildning för dem som vill utveckla och leda framtida moderna äventyrsupplevelser. SKARP Åre en en ettårig universitetsutbildning inom affärs och produktutveckling för dem som vill utveckla sina ideer till verkliga projekt.

För dem som gillar skidåkning och människor finns Åre sport och Skidlärarutbildning  och för dem brinner för att utveckla event och möten passar Event och Mötesproducent.

- Utbildningarna i Åre sker i nära samverkan med ett driftigt näringsliv berättar Annika Cawthorn samordnare vid  Mittuniversitetet, detta ger studenterna många möjligheter att knyta kontakter och att utveckla både egna och andras projekt idéer.

Annika Cawthorn samordnare Mittuniversitetet 070 325 2181

• jämtland
  • åre sport och skidlärare
  • event & mötesproducent