Hon får första Örebroljuset – utmärkelsen till Örebros starkast lysande stjärna

Lisa Dahlkvist tilldelas den nya utmärkelsen Örebroljuset. Bakom utmärkelsen står Örebroföretaget Candles Scandinavia. Priset delas ut i samband med invigningen av The Candle Shop Outlet på fredag.

Lisa Dahlkvist får utmärkelsen med följande motivering:
”Genom sitt framgångsrika spel inspirerar Lisa andra att tro på sig själva och våga satsa på sina drömmar. Hon positionerar ännu tydligare Sverige som en av världens främsta fotbollsnationer och riktar ljuset mot Örebro.

För sin insats för svensk fotboll, för sin roll som god förebild och för att ännu tydligare sätta Örebro på den svenska idrottskartan tilldelas Lisa Dahlkvist Örebroljuset 2016.”

Örebroljuset är en ny utmärkelse till årets starkast lysande stjärna i Örebro. Initiativtagare till hedersomnämnandet är företaget Candles Scandinavia. Tanken är att varje år lyfta en person som gjort något utöver det vanliga inom sitt gebit och därigenom varit med och profilerat Örebro som en av Sveriges bästa städer att bo och leva i. Företaget har med priset ett uttalat mål om att ge tillbaka till de inspiratörer som finns i hemorten Örebro. Priset kommer delas ut en gång om året och består av ett stort pokalliknande ljus och ett inramat diplom.

- Örebro har så mycket bra att erbjuda och så många talanger inom olika områden. Lisa är ett typexempel på en person som lyckas bra med det hon gör, samtidigt som hon riktar ljuset mot Örebro. Så vill vi som företag också vara: Vi finns i hela Norden, men är i grunden ett Örebroföretag. Med Örebroljuset vill vi hjälpa till att lyfta de hjältar och förebilder som finns i vår stad, säger Nina Garmiani, en av Candles Scandinavias ägare.

Prisutdelningen äger rum i samband med invigningen av The Candle Shop Outlet kl. 15.00 imorgon, fredag, och är öppen för allmänheten. Även press är välkomna till Candles Scandinavias lokaler på CV-gatan 38B, intill slussarna i Örebro.

Presskontakt:
Nina Garmiani, ägare av Candles Scandinavia
0735-19 39 98 eller nina.garmiani@candles.se

• Företagsinformation

• Örebro

Candles Scandinavia är Nordens största leverantör av ljus. Vi förser allt från interiörbutiker, presentbodar, möbel- och blomsterhandlare till hotell, restauranger och spa-anläggningar med ljus. I vårt sortiment finns både världsledande varumärken som WoodWick, RibbonWick, Bridgewater Candles och Colonial Candles och ljus från våra egna märken som till exempel Olivia & Co och Blanche. Ljusen från våra egna märken tillverkas i vår nya och moderna fabrik i Örebro, där vi även tillverkar private label-ljus för många varumärken, bland andra Clas Ohlson, Lagerhaus, Gynning och Edblad.