Canon bekräftar firmware-uppdatering med bildfrekvens 24p för filminspelning med de senast lanserade EOS- och PowerShot-modellerna

Nyhet   •   Okt 09, 2019 09:21 CEST

Som svar på kundernas feedback om de nyligen lanserade EOS och PowerShot modellerna kommer Canon att introducera bildfrekvensen 24p (23,98 b/s) för filminspelning, via ett antal framtida firmware-uppdateringar för utvalda modeller. När gratisuppdateringarna hämtats kan användarna göra inspelningar i 24p (23,98 b/s) i Full HD och 4k-upplösning med de utvalda modellerna.

De första modellerna som får uppdaterad firmware med 24p (23,98 b/s) i slutet av oktober blir EOS 90D och EOS RP. I slutet av december följer PowerShot G7 X Mark III och G5 X Mark II och under 2020 finns uppdatering tillgänglig för EOS M6 Mark II.

Det här meddelandet kommer efter den senaste nya firmware-versionen 1.3 för EOS RP och 1.4 för EOS R, som ytterligare förbättrar ögon- och objektavkänningsautofokus för båda modellerna. Canon engagerar sig för att ta fram ett diversifierat och heltäckande produktsortiment som tillgodoser alla möjligheter och intressen. Detta gör mangenom att lyssna till feedback från våra kunder och utifrån detta kunna erbjuda förbättringar.

Mer information finns på: https://www.canon.se/support/