Canon räknar med nya färger

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 13:00 CET

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar idag en ny färgstark räknarserie och modellen LS-123K blir den första räknaren i K-serien. Räknaren har Canons alla pålitliga funktioner och finns i flera färger.

LS-123K har en unik design, metallicfärger i rosa, grönt, orange eller blått, 12 siffror och en stor LCD-display för tydliga beräkningar.  Räknaren strömförsörjs både med solcell och batteri och den inbyggda skatteberäkningsfunktionen är till stor hjälp för alla som arbetar med redovisning.

LS-123K:

·  Elegant design
·  12 siffror och skatteberäkningsfunktion
·  Minne för totalsumma
·  Dubbel strömförsörjning (solcell och batteri)
·  82 x 22,5 mm LCD-display
·  Fyra färgvarianter: rosa, grön, orange, blå
·  Räknaren är delvis tillverkad av Canons eget återvunna material.

Rekommenderat pris inkl. moms 125 kronor (100 kronor exkl. moms)
Säljstart för LS-123K sker i januari 2013.

För pressmaterial och högupplösta bilder besök vårt pressrum: http://www.canon.se/About_Us/Press_Centre/index.asp

För mer information, kontakta:

Erik Strandskog, Produktchef laser, dokumentscannrar, räknare
Direkt: 08-744 86 88
E-post: erik.strandskog@canon.se

Gunilla Tjärnberg, Pressansvarig
Direkt: 08-744 85 13
E-post: gunilla.tjarnberg@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer Canons branschledande produkter och lösningar på den svenska marknaden. Försäljningen av företagsprodukter och tjänster sker både genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående återförsäljare. Företaget marknadsför och säljer också konsumentprodukter inom bildhantering genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska har 400 anställda och omsätter ca 2 miljarder kronor. Canon Svenska är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc. som omsätter 280 miljarder och har 197 000 anställda – varav 16 000 i Europa. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2012 lämnades 3174 patent in. Canons filosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska den egna miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska sin miljöpåverkan genom rätt val av produkter.
Mer information om Canon finns på www.canon.se.