Digital IXUS 960IS och Digital IXUS 860IS: lyxiga kameror som väcker uppmärksamhet

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2007 13:53 CEST

Canon presenterar den titanmejslade Digital IXUS 960IS och vidvinkelkameran Digital IXUS 860IS.

Snygga accessoarer är ett måste och något mer slående än Digital IXUS 960 IS finns knappast. De snygga formerna är mejslade i avancerad titan och är lika inbjudande som röda mattan. Med 3,7x optisk zoom och 12,1 megapixels blir bilderna du tar med den lika slående.

Den nätta, snygga Digital IXUS 860 IS är fylld av ny avancerad teknik och kommer i lyxig design. Den har ett vidvinkelobjektiv som gör det lätt att få in alla vännerna på bild utan att behöva backa och du kan fånga imponerande, svepande landskapsvyer.

Båda kamerorna är utrustade med funktioner som optisk bildstabilisator och Auto ISO Shift som motverkar oskärpa i svaga ljusförhållanden som på restauranger och fester. Det är enkelt att fokusera och visa bilder med de högupplösta PureColor LCD-skärmarna. Tekniken för ansiktsigenkänning ändrar kamerainställningarna för att få bästa möjliga bilder av människor i knepiga situationer. Med funktionen för borttagning av röda ögon vid uppspelning är det lätt att bli av med det fula röda i ögonen på bilderna. För de där ögonblicken som verkligen förtjänar att filmas finns videoinspelning med ljud, så att du enkelt kan skapa roliga videoklipp med hög kvalitet.

Funktioner:
Digital IXUS 960 IS
· Titankamerahus
· 12,1 megapixels
· 3,7 x optisk zoom med optisk bildstabilisator
· 2,5 tums PureColor LCD-skärm
· Teknik för ansiktsigenkänning och borttagning av röda ögon

Digital IXUS 860 IS
· Vidvinkelobjektiv med 3,8 x optisk zoom och optisk bildstabilisator
· Pekkontrollknapp för snabb åtkomst till alla viktiga funktioner
· 8,0 megapixel
· 3 tum stor PureColor LCD-skärm
· Teknik för ansiktsigenkänning och borttagning av röda ögon

Leveransstart för Digital Ixus 960 IS är september 2007. Rekommenderat cirkapris är 4 700 SEK inklusive moms (3 760 SEK exkl. moms).

Leveransstart för Digital Ixus 860 IS är september 2007. Rekommenderat cirkapris är 3 900 SEK inklusive moms (3 120 SEK exkl. moms).

Högupplösta bilder hittar du på www.canoninfo.nu/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta:
Roel Lammers, Produktchef foto/video
Direkt: 08 - 744 86 21
E-post: roel.lammers@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 115 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2006 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Rankad som det mest miljövänliga företaget av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA. Mer information om Canon finns på www.canon.se