Fotografens egna fotolabb; PIXMA MP970 med allt-i-ett

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2007 15:15 CEST

För fotografen som vill ha ett fotolabb hemma och en maskin med allt-i-ett är PIXMA MP970 den idealiska kombinationen. Den är både mångsidig och lätthanterlig med en kreativ styrka.

Med egen kontroll över hela processen riskerar fotograferna inte längre att råka ut för bristfällig framkallning. Alla utskrifter har professionell klarhet och gradering tack vare Canons skrivhuvudsteknik FINE med hela 7 separata bläckpatroner. Det tar bara 35 sekunder att producera ett 10 x 15 cm kantfritt fotografi.

Alla som fotograferar analogt arbetar med den inbyggda scannern som finns i PIXMA MP970. Den kan hantera utskrifter från 35 mm film eller monterade diabilder. Skrivhuvudet FINE och scannertekniken för upplösningen 4800 dpi reproducerar färger som är fantastiskt klara och exakta. PIXMA MP970 är perfekt både för utskrift av högkvalitativa fotografier och omtryck av gamla foton.
Om många funktioner behövs och tiden är knapp fungerar PIXMA MP970 som fristående fotoskrivare. PictBridge och infraröd anslutning innebär direktutskrift från kameror eller mobiltelefoner. Med Canons lätthanterliga klickhjul och en TFT-skärm på 8,9 cm är det enkelt att nå alla funktioner för utskrift direkt från minneskort, film eller diabilder.

Canons nya funktion Auto Image Fix ser till att bilderna blir så bra som det någonsin går. Funktionen använder ansiktsavkänning och motivanalys för att identifiera vanliga brister i fotografierna. Inställningarna ändras automatiskt, t.ex. ton, kontrast och färgmättnad, och resultatet blir naturligt och det bästa möjliga.

En snabbtitt på funktionerna:
– Överlägsen fotokvalitet med skrivhuvudet FINE, droppvolym 1 pl och max. utskriftsupplösning på 9600 x 2400 dpi
– Snabb kopiering – upp till 30 kopior per minut
– Högkvalitativ scanning: 4800 x 9600 dpi
– 8,9 cm TFT-display med lätthanterligt klickhjul
– Direktutskrift av fotografier från digitalkamera, minneskort, 35 mm film/diabild eller mobiltelefon
– Avancerad mediahantering – påskrift på CD/DVD, automatisk dubbelsidig utskrift och två pappersfack
– Ethernet-anslutning

Leveransstart för PIXMA MP970 är oktober 2007. Rekommenderat cirkapris är 3500 SEK inklusive moms (2800 SEK exkl. moms).

Högupplösta bilder hittar du på www.canoninfo.nu/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta:
Åsa Ottosson, Produktchef skrivare, scannrar och multifunktion
Direkt: 08-744 85 06, 0739-78 85 06
E-post: asa.ottosson@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 115 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2006 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Mer information om Canon finns på www.canon.se