Succéöppning i Caparol Färgs nya butik!

Nyhet   •   Nov 15, 2011 10:28 CET

Lördagen den 12e november var det stor premiär i Caparols senaste färgbutik. Butiken är den 6:e i Stockholmsområdet och nr 18 i Sverige. Butiken är byggd enligt Caparols aktuella butikskoncept och med fokus på färg, tapeter och tillbehör. Allt i målaremästarkvalitet.

Matte från Bygglov hälsade besökarna välkomna till butiken och delade frikostigt med sig av praktiska tips. Utanför entrén hade han parkera sin Porsche som han tävlar med i Porsche Carrera Cup, i samma team som bland annat Prins Carl-Philip.

Förutom att Matte fanns i butiken så lockades besökarna med erbjudande om halva priset på all Caparol färg. Det var tidvis riktigt trångt i butiken under öppningsdagen men humöret var på topp hos såväl personal som kunder.

Caparol Sverige ingår i den tyska DAW koncernen, Europas 3:e största färgtillverkare med omsättning på ca 12 miljarder SEK. Varumärket Caparol finns i över 30 länder och är Europas enskilt största varumärke för färg. Gemensamt för alla marknader är att Caparols viktigaste målgrupp är proffs, yrkesmålare och putsentreprenörer.

I Sverige är Caparol det snabbast växande färgmärket och samtliga 18 butiker är anpassade i såväl sortiment, öppettider och kunskap för att vara en pålitlig färgexpert för alla som målar.

Kommentarer (0)