Musiken från Jills veranda, Nashville släpps nu på CD!

En av de stora snackisarna hittills i år är nog TV-serien Jills veranda, Nashville – programmet har fått fantastiska reaktioner både från media och tittare. Det nådde också sin peak med det avslutande programmet där Magnus Carlson och Jill möter den hemlöse musikern Doug Seegers, ett möte som slutar med att de tre tillsammans spelar in Dougs låt ”Going Down To The River” i Johnny Cash Cabin Studio. I samband med detta gjordes också en inspelning av samma låt med Doug Seegers solo, den versionen har nu toppat iTunes singellista tolv dagar i följd!

Vi är nu oerhört glada att äntligen kunna berätta att vi släpper musiken på CD! Releasedatum är satt till den 9 april och albumet kommer att innehålla tre exklusiva spår; Jills låt ”Legacy” tillägnad Kristian Gidlund, ”Crying Time” i en underbar duett med Magnus Carlsson och inte minst en helt nyinspelad låt, ”Gotta Catch That Train”, med Doug Seegers.

• jill johnson
  • jills veranda
  • nashville
  • magnus carlson
  • weeping willows
  • doug seegers
  • legacy
  • kristian gidlund
  • crying time
  • gotta catch that train
  • livemusiken
  • svt
  • sveriges television
  • agnes-lo åkerlind
  • cd

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.  Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning.  Under 2012 bytte också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.