Carat Bokslutskommuniké 2013

Förväntad framtida utveckling och väsentliga händelser efter räkenskapsårets utgång.

Som en konsekvens av 2013 års förlorade kunder kommer bolagets byråintäkt att minska något under 2014. Genomförda effektiviseringar och rationaliseringar kommer att ha en positiv effekt på 2014 års resultat men beräknas att få full effekt först under 2015. Carat visar en omsättning på 992,3 mSEK och en intäkt på 58,2 mSEK. Resultatet före skatt blev - 4,0 mSEK

- Under första halvåret har vi fokuserat på ett starkare erbjudande och vi vinner mark. Vi har vunnit betydligt fler kunder än vad vi har tappat. Bolagets finansiella situation förbättras kontinuerligt och vi är i fas med vår affärsplan. Vi har ny ledning på plats och är både rustade och laddade för en offensiv agenda under hösten. Vi investerar i den snabba digitala utvecklingen och är mycket starka inom konsumentinsikt och data. 2014 kommer vara året som vi tittar tillbaka på och säger att det var då vi lade grunden till vår framgång säger Nike Carlstoft, vd på Carat i ett uttalande.