Carat stärker sitt erbjudande inom Online Video

Carat stärker sitt erbjudande inom Online Video med David Björk. David kommer närmast från YUME där han har arbetat som Strategic Sales Manager. Dessförinnan var han ansvarig för webb-TV på Mediacom i många år.

- Jag är väldigt glad över denna rekrytering. David är tveklöst en av de vassaste i branschen inom Online Video och kommer på en strategisk nivå kunna guida våra kunder över samtliga rörliga plattformar. Dessutom så är hans bakgrund inom linjär TV väldigt värdefull då Carat är inne i en utvecklingsfas där stort fokus ligger på Online Video och symbiosen till TV. Rekryteringen av David är en av många satsningar i det här arbetet, säger John Aleman Broadcast-chef på Carat Sverige.

David kommer att starta den 5 januari och placerad på Stockholmskontoret.

- Den svenska TV-marknaden är minst sagt i förändring. Carats satsningar på digitala medier och rörlig bild på nätet känns helt rätt i tiden. Jag hoppas att mina tidigare erfarenheter kan stärka Carats erbjudande kring rörlig bild och hjälpa såväl Carat och kunder att växa. Carat är ett företag där det händer väldigt mycket just nu och ska bli fantastiskt att ta del av den glöd som genomsyrar Carat säger David Björk.