Carat växer och har rekryterat Petter Janbell som Strategy Director

För att kunna erbjuda mer holistisk kommunikationsrådgivning sprunget ur media men inte isolerat till media bygger vi nu på Carat Sveriges mest spännande strategiavdelning med både bredd och spets inom marknadsföring, media och kommunikation.

I mitten av augusti började Petter sin tjänst på Carat. Petter har en bakgrund som Strategic Planner, och då främst inom reklambyråvärlden, med erfarenhet av arbete med varumärken som Vauxhall, Pernot Ricard och Volvo.

”- Efter 20 år på olika reklambyråer i Stockholm, Bryssel och London letade jag efter något nytt, säger Petter. I en kommunikationsvärld som är mitt uppe i en stor förändring, dels tekniskt men också organisatoriskt, är Carat och Dentsu en mycket intressant plats att vara på. Jag fastnade för framåtandan och passionen för varumärken och kommunikation. Här kan jag arbeta väldigt nära affären för några av världens bästa varumärken samtidigt som jag får vara med och utveckla morgondagens kommunikationsbyrå, fortsätter Petter. Och självklart hoppas jag kunna bidra med min erfarenhet av både varumärkes- och kommunikationsstrategi från en mängd olika typer av byråer och samtidigt utvecklas och bredda mig.”

”- I ett alltmer komplext medielandskap har behovet av holistiska kommunikationslösningar aldrig varit viktigare. Vi märker ett ökat behov från våra kunder av strategisk vägledning med tydlig utgångspunkt i deras affär. Där strategier och kommunikationslösningar har en helt sömlös koppling mellan affärsmål, marknadsmål, kommunikationsmål och mediemål. Där data och teknik i sig inte är en lösning utan en förutsättning för ökad förståelse och aktivering av riktiga människor som syftar till att skapa kommunikation som på djupet påverkar människor, förflyttar varumärken och ultimat påvisar direkt affärseffekt, säger Karl Kajbjer-Gustafsson, Chief Strategy Officer, Carat”

• Media, kommunikation

Carat är en av Sveriges- och världens ledande mediebyråer. Carat ingår i den globala Dentsu Aegis Network koncernen som erbjuder en unik helhet av kommunikationslösningar.

Carat har spetskompetens inom affärsplanering, mediestrategier och integrerad kommunikation. En central del är att ta fram strategiska konsumentinsikter, utifrån vilka vi sedan skapar både marknads- och mediestrategier för uppdragsgivarna. För mer information besök www.carat.se.

Nike Carlstoft

Presskontakt vd Carat Sverige 070-631 51 84