CarbZone AB inleder samarbete med Olympiska Mästaren Björn Ferry

CarbZone nylanserar sin Low Carb Pasta med Olympiamästaren Björn Ferry på påsen. CarbZones Low Carb pasta innehåller bara 13 gram kolhydrater och hela 62 gram protein. Pastan är Sveriges enda pasta med lite kolhydrater och innebär att personer som i enlighet med en Low Carb Livsstil, GI eller LCHF tidigare valt bort pasta nu har ett annat alternativ.

Valet av Björn Ferry var enkelt då han visat att man kan vinna OS-guld genom att leva en Low Carb Livsstil. Dessutom är han en fantastisk idrottsman som sprider glädje omkring sig,” säger bolagets grundare Tom Hedrup. ”Björn är en perfekt symbol för vårt företag och vi känner igen oss mycket själva i hans inställning och positiva tänkande. Vi är stolta över att Björn valde att samarbeta med oss,” fortsätter Tom.

Enligt produktchefen, Ewa-Lena Hedrup, har intresset för pastan ökat kraftigt efter nylanseringen.

”Vi såldes tre pallar första dagen de nya påsarna kom in,” berättar hon. "Det sprids så mycket myter om Low Carb och LCHF. Några av dessa myter är att man behöver mycket kolhydrater för att kunna träna hårt. Man behöver väl bara titta på Björn Ferry för att inse att det påståendet är just en myt,” fortsätter Ewa-Lena.

Samarbetet med Ferry sträcker sig två år fram i tiden och finansierar också, förhoppningsvis, en liten del av Björns satsning i världscupen 2011 - 2012

”Björn kommer även att synas på våra nya Low Carb Protein Bars med 22 gram protein och endast 2.5 gram kolhydrater per bar.Förhoppningsvis kan vi bidra ännu mer till Björns satsning. Inget skulle glädja oss mer än ett framgångsrikt år för Björn och redan 2014 är det ju dags för OS igen,” säger Tom.

Low Carb Pastan smakar som vanlig pasta och säljs på Ica, Coop, i utvalda hälsobutiker, samt genom webbshopen på CarbZones hemsida.  Det samma gäller för Low Carb Protien Baren.

Bilder kan ni hitta här:

www.carbzone.se

• Hälsa, dieter, etc

• företaget

CarbZone AB är Sveriges ledande tillverkare av produkter med lite kolhydrater. Företaget har idag ett sortiment av bröd, pasta, skorpor, protein bars och choklad. Under våren kommer ytterligare produkter att lanseras. CarbZone har funnits i butiker sedan 2005.

Ewa-Lena Hedrup

Presskontakt Operativ chef / Chief Operating Officer Produktutveckling, Marknad 08-599 947 15

Tom Hedrup

Presskontakt VD 073-2564132