Carismar växer och firar med nydesignat kontor

I mars flyttade Carismar in i sina nya lokaler på Södermalm i Stockholm. Kontoret rymmer nu ännu fler programutvecklare och är kreativt designat av formgivaren Axel Wannberg.
– Det är en helt ny miljö som verkligen passar oss och gör det möjligt att växa ännu mer, säger Kristian Arvidsson, operativ chef på Carismar.

De nya lokalerna på Ölandsgatan ligger högst upp i ett kontorshus, där varje rum har stora panoramafönster åt båda håll. Rummen badar i ljus om man jämför med de tidigare källarlokalerna. Kontoret är designat av formgivaren Axel Wannberg, som förra året nominerades till ”Sveriges snyggaste kontor” för sin design av Happy Socks kontor.
– Axel har varit grym och förstod verkligen direkt vad vi var ute efter. Raka linjer, färgglatt och lekfullt men ändå seriöst. Vår företagskultur är väldigt ”technördig”, det är viktigt för oss att ha en kreativ miljö att jobba i, säger Kristian Arvidsson.

Det finns en tanke bakom allt, till exempel kan receptionsdisken enkelt göras om till en bar vid events och lunchrummet kan förvandlas till ett disco om så önskas, med både rökmaskin och strobeljus.
– Tanken är att kontoret ska vara en avslappnad plats där alla vill hänga och att det är öppet för möjligheter. Vi har lagt mycket energi och kärlek på att få till en härlig miljö, säger Kristian Arvidsson.

Nu är det 22 anställda på Carismar, men företaget väntas växa ännu mer och det är ytterligare två programutvecklare på väg in. Det nya kontoret har varit ett steg i rätt riktning
– Vi lanserar nya kunder i en stadig takt, kunder som visar oerhört fina siffror med sina affärer. Vi har högt uppsatta mål på Carismar och våra nya lokaler är ett steg mot att växa ytterligare och ta oss vidare, säger Kristian Arvidsson.

Kristian Arvidsson

Presskontakt COO +46707266537