ZooVillage satsar på responsiv e-handel efter flytten till Carismar

Den 10 maj gick ZooVillage e-handelsplattform via Carismar live. Sedan 1998 har det välkända e-handelsföretaget utvecklat sin egen plattform, och blivit tvungna att tumma på kärnverksamheten.
– Vi är extremt peppade på att kunna fokusera på vårt utbud av varumärken och sortiment igen, säger Isabelle Winberg, e-handelsansvarig på ZooVillage.

Sedan närmare 20 år tillbaka har e-handelsföretaget ZooVillage byggt upp och utvecklat sin egen plattform och var tidiga i branschen med att driva handel via nätet. De har en gedigen erfarenhet, men att utveckla själv är tids- och resurskrävande, något som påverkade verksamheten.
– Teknikens utvecklig har gått i en rasande fart de senaste åren och det egenutvecklade system vi arbetade i hämmade vår utveckling som e-handelsbutik. Nu kan vi fokusera på att vara en modern e-handel, både när det kommer till utbudet och köpupplevelsen, därför kände vi att flytta över plattformen till Carismar var den bästa lösningen, säger Isabelle Winberg.

ZooVillage har sedan ungefär två år tillbaka köpt konsulttjänster av Carismar, för att kunna utvecklas snabbare. Under den tiden skapades ett förtroende som mynnade ut i att hela plattformen tillslut flyttades över till Carismars helt webbaserade system, något Kristian Arvidsson, COO på Carismar, är mycket positiv till.
– Det är väldigt smickrande att ett sådant anrikt bolag väljer oss, det är ett stycke internethistoria som skrivs nu. Vi är stolta över att få hjälpa dem och jobbar hårt för att plattformen och köpupplevelsen ska bli så bra som möjligt för kunderna, säger Kristian Arvidsson.

Med hjälp av den senaste tekniken och responsiva och förenklade flöden kommer helhetsupplevelsen bli bättre för kunderna.
– Kunderna kommer få en helt annan köpupplevelse, som hela tiden följer en röd tråd. Det kommer att bli enklare, tydligare och smartare att genomföra köp. Nu kan vi också fokusera mer på våra handlare, produkterna och försäljningen, säger Isabelle Winberg.

• Företagande

Carismar levererar både e-handelsplattform och kompetens med fokus på lönsamhet. Carismars e-handelsplattform är utvecklad tillsammans med några av Sveriges största e-handlare och anpassas efter behov. Som fullservice e-handelsbyrå hjälper Carismar idag 20 st e-handlare att växa och utvecklas.  Exempel kunder: Bubbleroom, Tidningskungen, MaxGaming, Zoovillage, Porsche, DMRetro osv. Se mer på vår site: www.carismar.com

E-handel handmade in Stockholm est. 2004

Johan Carlmark