Carlsberg Sverige återkallar ett mindre parti burköl

Efter att fått in ett begränsat antal reklamationer från konsumenter, har Carlsberg Sverige beslutat att göra en återkallelse av ett mindre parti burköl. Innehållet i burkarna är helt ofarligt men lukt och smak har påverkats negativt. Återkallelsen rör Carlsberg 3,5 % och Pripps Blå 2,2 % och 3,5 % på 33 centiliters burk.

– En mindre mängd av den burköl vi tillverkat i Falkenberg har visat sig brista i kvalitet. Detta är helt ofarligt, men lukt och smak har påverkats negativt. Vi arbetar med prover för att fastställa hur detta har uppkommit, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

De konsumenter som eventuellt har fått en undermålig produkt uppmanas att kontakta Carlsberg Sveriges Konsumentservice på 020-78 80 20. Man kan även lämna tillbaka produkterna till butiken där de inhandlades.

Händelsen har ingen koppling till återtaget av Staropramen 30 liters fatöl som bryggs och tappas i Prag.

De varor som återkallas är:

Varumärke Förpackning Alkoholstyrka Bäst-före-datum
Carlsberg 3,5% Burk 10x33cl 3,5 % 2016-02-26