Carlsberg inspireras av He-Man och G.I. Joe-gubbar

Carlsberg inspireras av He-Man och G.I. Joe-gubbar

Idag är det världspremiär för reklamfilmen till årets "Where's The Party? by Carlsberg". Ett populärt klubbkoncept med målet att omdefiniera den svenska klubbscenen. Cuepoint Studios har producerat en animerad kortfilm som bland annat inspirerats av He-Man och G. I Joe- gubbar. DJ:n Axwell från Swedish House Mafia har huvudrollen och har även skapat en ny låt exklusivt för detta tillfälle.

För fjärde året i rad är ”Where’s the party? by Carlsberg” tillbaka igen med Axwell från Swedish House Mafia. I år är klubbkonceptet lite annorlunda då endast två exklusiva spelningar kommer att hållas på okända platser för ett begränsat antal människor. Till eventet fick Cuepoint Studios i uppdrag att skapa en animerad reklamfilm.

– Till filmen har vi hämtat mycket inspiration ifrån Nicolas Winding Refn skapelse, Drive, från 2011. Mystiken, ljudeffekterna samt miljöerna har varit viktiga moments som vi inspirerats av. Men vi har även fått inspiration från när vi var små och lekte med He-Man och G.I. Joe-gubbar, säger producenten Henrik Berglind, Cuepoint Studios.

Storyn bygger på hur Axwell tar sig till den svårlokaliserade festen med diverse fordon och komplicerade vägar som bara han vet om. Filmen är skapad med hjälp av animeringstekniken stop- motion blandat med 3d teknik, samt 3D printing. Tillsammans skapar de en annorlunda känsla.

I årets ”Where's the party? by Carlsberg” kommer två fester att hållas - en i Göteborg den 1 juni och i Stockholm den 15 juni. Endast 500 personer kommer att släppas in på varje event. Hur man blir en av dessa samt var festerna kommer att hållas avslöjas på och ”Where's the party? by Carlsberg” Facebook-sida. https://www.facebook.com/#!/wheresthepartybycarlsberg/app_408630749152906

SE REKLAMFILMEN HÄR: http://www.youtube.com/watch?v=8WQDBkiOy0M

För mer information, bilder och videos, kontakta:
Henrik Berglind, CEO på Cuepoint Studios, henrik@cuepointstudios.com, 0739-93 84 48. Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige, henric.bystrom@carlsberg.se, 070-483 05 48

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet på 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se