Carlsberg tolkar ”The Great Escape” i ny reklamfilm

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2012 14:04 CEST

”The Great Escape” är en av tidernas största filmklassiker där Steve McQueen i huvudrollen lyckas rymma från ett välbevakat fångläger. I Carlsbergs nya reklamfilm ”Crate Escape”, som har världspremiär i Sverige, har inspiration hämtats från storfilmen. Scenen är dock bytt från ett fångläger till ett spa.

Förra året lanserade Carlsberg sin nya positionering med ”that calls for a Carlsberg”, vilket manifesteras i den nya reklamfilmen ”Crate Escape”, som premiärvisas i Sverige den 12:e juli.

I filmen får vi följa hur huvudpersonen med sina vänner, i hemlighet, bryter sig ut för att smuggla in en låda Carlsberg i ett avlägset spa. Till sin hjälp tar de bland annat en träningsmaskin för att borra en tunnel, ett lerbad för att gömma jord i och ett yogapass för att diskret skaka av sig överbliven jord. Filmen slutar med att hjälten och hans kompisar njuter av en välförtjänt Carlsberg.

Reklamfilmen är skapad av Fold7, i samarbete med Carlsbergs internationella varumärkesteam och musiken kommer från Elmer Bernstein, upphovsmannen till musiken bakom ”The Great Escape.

För att läsa mer om vad Carlsberg gör, vänligen gå till www.facebook.com/Carlsberg där du också kan delta i det spännande nya "Crate Escape" spelet.

SE REKLAMFILMEN HÄR:

Teamet bakom filmen:
Creative Directors: Ryan Newey, John Yorke
Copywriters: Ryan Newey, John Yorke
Account Director: Sam Balderstone
Agency Producer: Sally-Ann Houghton
Director: Peter Lydon
Production Company: 76
2 leads actors: Jack Ashton & Caroline Royce
Filmad i Budapest
Post-produktion i London

För mer information, kontakta gärna:

Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige
Telefon; 070-483 05 48
E-post; henric.bystrom@carlsberg.se

Om Carlsberg Sverige Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med försäljning på över 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.