Bilverkstadsportalen Caromba.com lanseras i Sverige

Caromba är en konsumentportal för verkstadstjänster på nätet som lanseras idag den 9:e september. Nu kan du som bilägare med några få knapptryckningar på din mobil, surfplatta eller dator jämföra, boka och betala dina verkstadstjänster. På Caromba.com hittar du över 1000 kvalitativa bilverkstäder med bra priser. Allt fler konsumenter söker information på nätet och det här är första gången i Sverige som du som konsument kan få information om vad just din bilservice innehåller och kostar i realtid.

”Det känns helt fantastiskt att äntligen kunna sjösätta Caromba efter en lång period med hårt och komplext arbete för att få allt på plats. Nu har vi en helt unik tjänst som mig veterligen inte finns någon annanstans i världen. Nu blir det betydligt enklare för konsumenten att hitta rätt verkstad som passar just den kunden där och då”, säger Staffan Lindewald VD för Caromba International AB.

”Tack vare systemet jämför konsumenterna äpplen och äpplen, det vill säga samma innehåll för varje vald service oavsett vilken verkstad man har valt. Man får även på ett tydligt sätt ut hela sitt serviceprotokoll innan man bokar, vilket jag tror kommer att upplevas som en trygghet för konsumenten när man jämför priser säger Staffan Lindewald.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Staffan Lindewald
Managing Director
staffan.lindewald@caromba.com

• bil
  • fordon
  • bilservice
  • bilreparation
  • startup
  • bilbranschen

Caromba är en konsumentportal för verkstadstjänster på nätet. Nu kan du som bilägare med några få knapptryckningar på din mobil, surfplatta eller dator jämföra, boka och betala dina verkstadstjänster i realtid. På Caromba.com hittar du över 1000 kvalitativa bilverkstäder med bra priser.