Carpe Diem Beds of Sweden stärker varumärket med elithoppning

Precision, kvalitet, elegans, passion och följsamhet. Det är några av sängproducenten Carpe Diem Beds ledord. Och det sammanfattar också vad ridsport på yppersta nivå innebär.

- Tack vare sponsorskapet av Gothenburg Horse Show och ridsporten har kännedomen om vårt varumärke ökat, samtidigt som vi träffar vår målgrupp i en perfekt miljö, säger Jörgen Thuresson, VD och grundare av Carpe Diem Beds.

Carpe Diem Beds är sedan tre år tillbaka en av Gothenburg Horse Shows huvudsamarbetspartners och kan nu se effekter av sitt sponsorskap;

-Det har helt klart byggt vårt varumärke och ger oss en unik möjlighet att träffa både våra kunder och återförsäljare. Många återförsäljare har aldrig varit på hästtävlingar av den här kalibern förr och blir helt enkelt hänförda. Det är maffigt när hela Scandinavium är knäpptyst för att sedan jubla ikapp när Rolf-Göran Bengtsson eller någon av de andra internationella stjärnorna gjort en felfri ritt. Det går inte att beskriva, utan måste upplevas på plats, säger Jörgen Thuresson.

Anledningen till att Carpe Diem Beds beslöt sig för att gå in så starkt i Gothenburg Horse Show och ridsporten, är enkel – här träffar man sin målgrupp och bygger varumärket. Ridsporten står för alla de värden som sängtillverkaren vill förknippas med. Att en stor del av Gothenburg Horse Shows besökare är kvinnor, är heller ingen nackdel. De flesta initiativ till att byta säng görs nämligen av kvinnor.

- Samtidigt är ridsporten jämlik – det finns ingen annan sport där män och kvinnor i alla åldrar tävlar mot varandra på lika villkor. Det är fart och fläkt, men också elegans, stämning, passion och precision. Det passar oss perfekt! Det gäller att fånga dagen och bejaka livet, säger Jörgen Thuresson. Ridsport engagerar både män och kvinnor i våra målgrupper och det är en stor sport med tradition som det är roligt att kunna vara med och sponsra, säger Jörgen Thuresson. Detta sammantaget gör att jag känner att detta är helt varumärkesmässigt rätt för Carpe Diem Beds och det kommer att ge oss en bra exponering både i Sverige och internationellt.

Carpe Diem Beds startade 1995, och finns idag hos återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen.

Gothenburg Horse Show startade 1977 och är den enda tävlingen i Sverige med världscuptävlingar i både dressyr och hoppning. Förra året, under världscupfinalerna hade evenemanget 96 000 besökare, vilket gör det till Sveriges största årligen återkommande idrottsevenemang inomhus.

För information kontakta:

Jörgen Thuresson, VD Carpe Diem Beds

jorgen.thuresson@carpediembeds.com

Patrik Fredriksson, sponsoransvarig Got Event

patrik.fredriksson@gotevent.se

• livsstil
  • skön säng

Carpe Diem Beds of Sweden är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna är byggda enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material och är gjorda för maximal tryckavlastning i kombination med tidlös design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds finns via återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och har sitt huvudkontor och sin produktion i Lysekil. Företaget har 50 anställda och beräknas ha en omsättning på cirka 155 miljoner kronor under 2013. Samtliga Carpe Diems sängar är miljömärkta med Svanen.