Optimal sovkomfort med nytt unikt fjädersystem!

Carpe Diem Beds of Sweden lanserar ett unikt fjädersystem där stoppningsmaterialet som vanligen läggs ovanpå fjädersystemet, istället har integrerats i varje enskild fjäder. Avlastningen detta innebär för kroppen ger sänganvändaren alla förutsättningar att vakna utvilad till kropp och själ.

Att Carpe Diem Beds of Sweden hantverksmässigt tillverkar sängar i en designklass för sig själv, är inte längre någon nyhet. Tillverkningen i bohuslänska Lysekil går snart in på sitt 20:e år och med i tillverkningsprocessen ner på detaljnivå är idag, precis som när företaget grundades, vd:n Jörgen Thuresson. Hans drivkraft att hitta unika, exklusiva sovlösningar för den som vill ha det bästa har efter många års erfarenhet, forskning och passion nu tagit ytterligare ett steg. Resultatet av detta heter Carpe Diem Beds Contour Pocket System.

I det nya fjädersystemet har man förfinat pocketspringtekniken genom att fokusera på ett individuellt fjädrande system. I det patenterade fjädersystemet integreras det stoppningsmaterial som normalt sett läggs ovanpå fjädersystemet – och detta finns i varenda en av madrassens
alla fjädrar!

För sänganvändaren innebär systemet bästa möjliga känsla, följsamhet och en optimal tryckavlastning eftersom varje enskild fjäder anpassar sig efter kroppens form.
Åtta av företagets sängmodeller som är miljömärkta med Svanen, kommer från och med vecka 36 att ha det nya Carpe Diem Beds Contour Pocket System.

Prisexempel beroende på storlek och modell är från
16 500 kr upp till 149 980 kr.

• Lifestyle

• cdb contour pocket system
  • inredning
  • livsstil
  • skön säng
  • sovrum
  • lyx
  • carpe diem beds
  • design & collaborations
  • accessories

Carpe Diem Beds of Sweden är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna är byggda enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material och är gjorda för maximal tryckavlastning i kombination med tidlös design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds finns via återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och har huvudkontor och produktion i Lysekil. Företaget har 60 anställda och omsatte cirka 150 miljoner kronor under 2013.  Samtliga sängar från Carpe Diem Beds är miljömärkta med Svanen.

Carpe Diem Beds of Sweden - A part of the Hilding Anders family

Linda Schori

Press contact Creative Director/Head of Brand & Marketing Carpe Diem Beds +46- 76-147 22 41