Ekologisk och hållbarhetscertifierad Carmenere från Chile.

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2017 10:53 CET

Den 1 mars lanseras 2015 Doña Dominga Carmenere varunr 6352-01, pris 119 kr i Systembolagets fasta sortiment.

Vinet kommer från Colchagua Valley som är välkänt för sitt utmärkta odlingsklimat för röda viner. Druvorna till Doña Dominga Carmenere (85% Carmenere och 15 % Cabernet Sauvignon) kommer exklusivt från familjen Silvas egna vingårdar. Efter den manuella skörden har 50% av vinet har lagrats i sju månader i små franska ekfat (225l). De resterande 50% av vinet har lagrats i ståltank. På detta sätt har vinet fått behålla sin rena och friska fruktighet.

Fokus ligger på vin och då främst europeiskt från klassiska distrikt och områden.Men då inkluderande är ett vackrare ord än exkluderande, utesluter vi inga drycker oavsett var de kommer från. Kalla oss gärna en totalleverantör av smakupplevelser.

Kommentarer (0)