Castellum utvecklar fastighet för Steeltech i Alingsås

I fredags togs det första symboliska spadtaget för en om- och tillbyggnation av Castellums fastighet på Bultgatan 1 i Sävelunds industriområde i Alingsås. Ett hyresavtal har tecknats med Steeltech. Fastigheten, som idag är på ca 3 000 kvm, skall byggas ut med ca 3 000 kvm produktionsyta.

Steeltech utvecklar, tillverkar och säljer högkvalitativ köksutrustning till slutkunder runt om i världen. Våren 2018 flyttar de in i sina nya skräddarsydda lokaler.

– Med de nya lokalerna kan vi vara med och utveckla våra produktionsytor och även så kontorsdelen. Vi växer kontinuerligt och får nu en fastighet väl anpassad för vår verksamhet. Och vi är väldigt glada över att vi kunde vara kvar inom Alingsås kommun. Sävelunds industriområde har ett bra läge, som passar vår verksamhet, och den framtida utbyggnaden av Norra länken kommer att ytterligare öka tillgängligheten till området, säger Björn Sjölin, Vd för Steeltech.

– Vi är glada över att kunna välkomna Steeltech som ny hyresgäst till Castellum och att vi stärker vår fastighetsportfölj i Alingsås med en modern och hållbar kontors- och produktionsanläggning, säger Cecilia Fasth, Vd för Region Väst i Castellum.

Projektet kommer att miljöcertifieras enligt Miljöbyggnad.

Cecilia Fasth, VD Region Väst i Castellum
Tel: 031-744 09 90, mobil: 0739-42 09 90
E-post: cecilia.fasth@castellum.se

Om Castellum
Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige med ett totalt fastighetsvärde om 76 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består av kommersiella lokaler för kontor, butik, lager och industri med en total uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter.

I Region Väst (Storgöteborg, Borås och Halmstad) äger och förvaltar Castellum drygt 200 fastigheter om sammanlagt cirka 1 200 000 kvadratmeter till ett värde om cirka 17 miljarder kronor.

Våra fastigheter finns i 20 städer och ägs och förvaltas under det gemensamma varumärket Castellum.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.