Första spadtaget för Koppartorget TRE i Västerås

Istället för ett första spadtag drevs idag den första pålen ner med handkraft för vår nya kontorsbyggnad Koppartorget TRE. Medverkande var affärsområdeschefen för Castellum Västerås Karl Ternemo, Castellums projektledare Lennart Rosengren, kommunstyrelsens ordförande i Västerås Anders Teljebäck, Mathias Eliasson som representant för husets första hyresgäst ABAX och från totalentreprenören Nybyggar´n Sebastian Hollaus.

Projektet beräkas vara klart för inflyttning i början av 2019. De två hyresgäster vi hittills välkomnar är ABAX och Atomia.

Koppartorget TRE byggs i en av Västerås vackraste stadsdelar Kopparlunden som ligger på promenadavstånd från Västerås centrum och centralstationen.

I det anrika området samsas äldre industricharm med modern arkitektur - vad sägs t ex om ett utomhuskontor att arbeta i varma sommardagar?

Koppartorget TRE certifieras enligt Miljöbyggnad GULD - Sveriges högsta miljöklass.

Mycket satsas på utemiljön i form av träd, planteringar och sittplatser. Vi planterar även växter som gynnar våra honungsbin i Kopparlunden.