Bilia etablerar Mini Cooper i Smista Allé

Brostaden bygger nytt i Smista Allé åt konceptet Mini Cooper. Hyresgäst är Bilia AB som har tecknat ett 15-årigt avtal.

Den nya bilanläggningen kommer att vara belägen utmed E4:an och byggnaden kommer att certifieras enligt systemet Miljöbyggnad nivå Silver. Byggnaden ska bli ca 590 kvm med parkering på taket. Byggnationerna påbörjades i november och inflyttning planeras ske i juni 2015.

–  Vi är glada över att få bygga ytterligare en modern och hållbar bilanläggning. Det känns inspirerande att Smista Allé nu har utvecklats till en av Stockholms starkaste marknader för bilhandel, säger Anders Nilsson, VD Brostaden.

– Vi är förstås väldigt glada över att få till denna uppgörelse tillsammans med Brostaden. Äntligen kan vi bistå Mini-kunden med alla bilrelaterade frågor på en central plats längs med E4:an. Vi ser verkligen framemot att öppna vår nya anläggning och börja sälja Mini i Stockholm, säger Anders Rydheimer, Marknads- & Kommunikationschef Bilia AB.

• fastigheter
  • smista

• Stockholm

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 635 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.