Briggen hyr ut på Bulltofta

Sedan 2007 har Procurator hyrt hela fastigheten som totalt omfattar ca 14 000 m2 lager- och kontorsytor.

Procurator har nu vuxit ur lagerytorna, men skriver ett nytt hyresavtal för kontorslokaler och en mindre lageryta, totalt 3 100 m2.

HKC, som också sedan tidigare är hyresgäst till Briggen, flyttar nu sin verksamhet till lagerlokalerna i Gulsippan. Totalt hyr de ca 10 900 m2, varav merparten är lagerytor.

Lokalerna kommer genomgå en omfattnade ombyggnation för att anpassas för de nya verksamheterna. Inflyttning beräknas ske i augusti.

-Vi bygger om vår befintliga kontorsyta för att göra plats för våra medarbetare att samlas på samma våningsplan. Det ökar möjligheterna för tätare samarbetsmöjligheter och mer gemenskap, säger Therese Filmersson, CFO/vVD på Procurator.

-Vi har vuxit ut våra befintliga lokaler eftersom vi har haft en tillväxt under 2015 och tecknat ett flertal nya avtal. Vi behöver större ytor för att tillgodose våra kunders behov, säger Ulf Swahn på HKC.

-Det känns fantastiskt kul att kunna hjälpa två av våra stora kunder med att ställa om lokalbehovet i den förändringsprocess de genomgår, säger Erik Gamner, marknadsområdeschef på Briggen.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Erik Gamner, Marknadsområdeschef

Mail: erik.gamner@briggen.se

• briggen
  • castellum
  • fastighet
  • fastigheter
  • fastighets ab briggen
  • malmö
  • hyr ut

• Skåne

Briggen är en av de största fastighetsägarna i Öresundsregionen. Vi förvaltar och utvecklar arbets- och handelsplatser i Malmö, Lund, Helsingborg och Köpenhamn och sköter den dagliga servicen kopplad till arbetsplatserna åt våra kunder. Öppenhet och nytänkande är viktiga delar i vår strävan att skapa kreativa miljöer för våra kunder och bidra till en positiv samhällsutveckling.

Briggen ingår i Castellumkoncernen som är en av Sveriges största privata fastighetsägare. Castellum är noterad på NASDAQ Stockholm Large Cap.