Briggen tecknar nytt hyresavtal med Migrationsverket

Briggen har tecknat ett nytt hyresavtal med Migrationsverket, på fastigheten Sändaren 1 i Fosie i Malmö. Avtalet innebär att Briggen kommer bygga om återstående lagerytor till kontor och Migrationsverket kommer hyra hela fastigheten. Hyresavtalet, som är på 6 år, omfattar totalt ca 15 200 m2. Inflyttning i de nya lokalerna äger rum sommaren 2017.

- Vi är glada att vi kan fortsätta att expandera i TV-huset i Jägersro. Just nu pågår en omfattande asylinströmning, varför vi har ett stort behov av nya arbetsplatser. Med detta avtal kan vi även i framtiden ha en samlad lösning på Jägersro, säger Claes Fritsch,Migrationsverkets förhandlare.

- Vi är glada att få möjlighet att vidarutveckla den här fastigheten till Migrationsverket och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete, säger Erik Gamner, marknadsområdeschef på Briggen.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Erik Gamner
Marknadsområdeschef
Tel: 040 – 38 37 50
Mail: erik.gamner@briggen.se

Ola Orsmark
Mail: ola.orsmark@briggen.se

• migrationsverket
  • malmö
  • fastighets ab briggen
  • fastighet
  • castellum
  • briggen

• Skåne

Briggen är en av de största fastighetsägarna i Öresundsregionen. Vi förvaltar och utvecklar arbets- och handelsplatser i Malmö, Lund, Helsingborg och Köpenhamn och sköter den dagliga servicen kopplad till arbetsplatserna åt våra kunder. Öppenhet och nytänkande är viktiga delar i vår strävan att skapa kreativa miljöer för våra kunder och bidra till en positiv samhällsutveckling.

Briggen ingår i Castellumkoncernen som är en av Sveriges största privata fastighetsägare. Castellum är noterad på NASDAQ Stockholm Large Cap